1.2. Tarihsel Gelişimi

Program 1992 yılında kurulmuştur. Programda 1 doktor öğretim üyesi, 2 öğretim görevlisi ve 1 elektronik teknikeri görev yapmaktadır. Bölüm ile ilgili faaliyetler öğretim elemanları ve Meslek Yüksekokulu Müdürlüğü ile beraber tasarlanmaktadır.

Elektronik haberleşme günümüzde kullandığımız bireysel ve toplu iletişim araçları göz önünde bulundurulduğunda son yıllarda hızlı bir gelişim göstermektedir. Elektronik iletişimin yeni teknolojilerle gelişmesi ve yaygınlaşması kaliteli iş gücüne duyulan ihtiyacı artırmıştır. Küresel bilgi çağının bir özelliği insanların herhangi bir yerde, herhangi bir zamanda, hareket halinde ya da sabit yerlerde anında iletişin kurabilme isteğidir. Kullanıcı daha büyük bant genişliğinde, daha hızlı, daha fazla katma değerli ve güvenilir bir iletişim talep etmektedir. Elektronik Haberleşme Teknolojisi Programı, toplumsal yaşamda ve iş dünyasında elektronik iletişim teknolojilerinde ihtiyaç duyulan üstün nitelikli, yetenek sahibi, analitik düşünebilen ara insan gücü yetiştirmeyi hedefleyen, kamu ve özel sektörün ihtiyaç duyduğu bilgi ve beceriye sahip, değişen teknolojiye uyum sağlayıp kendini yenileyebilecek tekniker yetiştirmeyi amaç edinen bir programdır. Ayrıca Programımız mesleki derslerin yanı sıra diğer akademik derslerden de edinilen bilgileri bilinçli bir şekilde günlük hayatında uygulayabilmesini, öğrencinin bilimsel inceleme ve kararlarındaki becerisini geliştirmeyi de amaçlamaktadır.

Programda temel eğitim günümüzde geçerli bilimsel ve teknolojik sağlam bir meslek eğitimi laboratuvar uygulamalarıylada desteklenmektedir. Profesyonelce çalışmalar sağlanmaktadır. Elektronik Haberleşme programında dersler gerekli teorik bilgiler, deneysel yetenek ve kabiliyetler, geleneksel ve modern teknolojideki uygulamalara göre verilmektedir. Bölümün laboratuvarları modern araştırma ekipmanları ve bilimsel destek sağlayacak donanımlara sahiptir. Mezunlar elektronik ve haberleşme ile ilgili üretim, bakım, onarım ve hizmet veren tüm iş yerlerinde çalışma imkanı bulabilirler.