2020 YILI BİRİM ÖZ DEĞERLENDİRME RAPORU
(PARK ve BAHÇE BİTKİLERİ BÖLÜMÜ)
- KALİTE GÜVENCESİ SİSTEMİ
- Misyon ve Stratejik Amaçlar
1.1.Misyon
Peyzaj ve Süs Bitkileri Programı, genç, dinamik, alanında bilgi birikimi ve deneyime sahip akademik kadrosu ile nitelikli eğitim ve öğretim vererek öğrencilerin ulusal ve uluslararası standartlarda, sektörün ihtiyaçlarına cevap verebilecek beceriler kazanmasını, edindiği bilgileri kullanarak karşılaştığı problemlere çözüm üretebilmelerini, özgün ve uyumlu tasarımlar yapabilmelerini, mesleğinde yetkin, ekip çalışmasına uyumlu, özgür düşünebilen ve düşüncesini sözlü ifade edebilen bireyler olmalarını eğitim misyonu olarak belirlemiştir.
Kanıt;
http://w3.bilecik.edu.tr/myo-peyzajvesusbitkileri/hakkimizda/misyon-ve-vizyon/
1.2.Vizyon
Vizyonumuz ulusal ve uluslararası düzeyde saygın tercih edilen, kurumsal kimliği ve kültürü gelişmiş ve sürekli olarak gelişme gösteren bir eğitim- öğretim ve araştırma kurumu olmaktır.
Kanıt;
http://w3.bilecik.edu.tr/myo-peyzajvesusbitkileri/hakkimizda/misyon-ve-vizyon/
1.3.Birimin stratejik plandaki hedefleri
Üniversitemiz 5 yıllık 2017-2021 Stratejik Planı hazırlanarak uygulanmaya alınmıştır. Bölümümüz hedefleri de bu doğrultuda belirlenmiştir.
Kanıt;
1.4.İzleme ve değerlendirme şekli
Kanıt;
- İç Kalite Güvencesi
2.1.Birim kalite organizasyon yapısı
Görevi | Ünvanı ve Adı soyadı | İletişim | |
Birim Kalite Sorumlusu | Prof. Dr. Yaşar KİBİCİ | 02282142136 | yasar.kibici@bilecik.edu.tr |
Kalite Raportörü | Yüksekokul Sekreteri Hülya TOPAL | 02282141333 | hulya.topal@bilecik.edu.tr |
Eğitim Öğretim Sorumlusu | Dr. Öğr. Üyesi Ayşegül AKPINAR | 02282142108 | aysegul.akpinar@bilecik.edu.tr |
Araştırma, Geliştirme ve Toplumsal Katkı Sorumlusu | Dr. Öğr. Üyesi Ayşegül AKPINAR | 02282142108 | aysegul.akpinar@bilecik.edu.tr |
Yönetim Sistemleri Sorumlusu | Öğr. Gör. Sultan Ece ALTINOK ÇALIŞKAN | 02282141625 | ece.altinok@bilecik.edu.tr |
Stratejik Plan ve Performans Göstergeleri Sorumlusu | Öğr. Gör. Sultan Ece ALTINOK ÇALIŞKAN | 02282141625 | ece.altinok@bilecik.edu.tr |
Anket hazırlama ve değerlendirme Sorumlusu | Öğr. Gör. Damla YÜKSEL KÜSKÜ | 02282141611 | damla.yuksel@bilecik.edu.tr |
Akademik Veri İzleme ve Değerlendirme Sorumlusu | Öğr. Gör. Damla YÜKSEL KÜSKÜ | 02282141611 | damla.yuksel@bilecik.edu.tr |
Kanıt;
http://w3.bilecik.edu.tr/myo-peyzajvesusbitkileri/hakkimizda/akademik-personel/
- İş akışları
Kanıt;
http://w3.bilecik.edu.tr/myo/hakkimizda/kurumsal-yapi/is-akis-surecleri/
- Görev tanımları
Kanıt;
https://kms.kaysis.gov.tr/Home/Goster/72326
https://kms.kaysis.gov.tr/Home/Goster/72325?AspxAutoDetectCookieSupport=1
http://w3.bilecik.edu.tr/myo/hakkimizda/kurumsal-yapi/gorev-tanimlari/
- Paydaş Katılımı
- İç paydaş listesi
1 | Akademik Personel |
2 | İdari Personel |
3 | Öğrencilerimiz |
- Dış paydaş listesi
1 | Belediyeler |
2 | Tarım ve Orman Il ve Ilçe Müdürlükleri |
3 | Özel Sektör |
4 | Diğer Üniversiteler |
Kanıt;
https://www.bilecik.bel.tr/Haberler/44
https://www.tarimorman.gov.tr/Sayfalar/TasraTeskilati.aspx
- İç paydaşlarla yapılan toplantılar
Bölümdeki kararlar ve uygulamalar konusunda iç paydaşların bilgilendirilme yöntemi; kurumdaki kararlar ve uygulamalardan iç paydaşlar Kurumun web sayfasından bilgilendirilmektedir ve bölüm içerisinde mail yoluyla bilgilendirme ve iletişim yapılmaktadır.
Kanıt;
http://w3.bilecik.edu.tr/myo-peyzajvesusbitkileri/tum-duyurular/
https://obs.bilecik.edu.tr/login.aspx?ReturnUrl=/default.aspx
- EĞİTİM VE ÖĞRETİM
- Programların Tasarımı ve Onayı
Birimde eğitim-öğretim programlarının tasarlama yöntemleri; iç ve dış paydaşlardan alınan görüşler çerçevesinde birim akademik kurullarında toplantılar yapılarak bölüm kararı alınmak suretiyle gerçekleştirilmektedir. Bölümümüzün eğitim amaçlarına ve öğrenme çıktılarına ilişkin taahhütlerinin güvence altına alınabilmesi için yapılan en önemli uygulama, Bologna Süreci kapsamında yapılan değerlendirmelerdir.
Kanıt;
http://bologna.bilecik.edu.tr/Amac_Hedef.aspx?bno=209&bot=404
- Öğrenci Kabulü ve Gelişimi
- Paydaşların bilgilendirildiği mekanizmalar,
Birimdeki kararlar ve uygulamalar konusunda iç paydaşların bilgilendirilme yöntemi; Bölüm içindeki kararlar akademik ve idari personel birim amirleri tarafından ebys ile duyurulacak olup, diğer iç paydaşlara ise (öğrenci) bölümün web sayfasının yanısıra ilanlar ve duyurular ile paylaşım yapılacaktır.
İlanlar, duyurular, sms, sosyal medya aracılığıyla paylaşım yapılmaktadır.
Kanıt;
- Öğrencinin akademik ve kariyer gelişimini izlemek üzere tanımlı süreçler ve mevcut uygulamalar
Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi öğrencinin akademik ve kariyer gelişimini izleme koordinatörlüğü yönetmeliği
Kanıt;
https://kms.kaysis.gov.tr/Home/Goster/149065
- Öğrenci Merkezli Öğrenme, Öğretme ve Değerlendirme
- Aktif ve etkileşimli öğretme yöntemlerine ilişkin uygulamalar,
2019-2020 Bahar, 2020-2021 Güz yarıyılında uygulamalar uzaktan eğitim yoluyla sağlanmıştır.
Kanıt;
EBYS kurul kararı
- Uzaktan eğitime özgü öğretim materyali geliştirme ve öğretim ilke, yöntem ve tekniklerine ilişkin uygulamalar,
Kanıt;
https://kms.kaysis.gov.tr/Home/Goster/140173
- Disiplinler arası çalışmayı teşvik eden uygulamalar
Bölümümüze kurumlar arası yatay geçiş işlemleri öğrencilerin talepleri dikkate alınarak, aynı düzeydeki eşdeğer diploma programları arasında ve Yükseköğretim Kurulu tarafından yayınlanan kontenjanlar çerçevesinde, ikinci yarıyıldan itibaren yapılabilmektedir. Tüm geçiş işlemleri 24.04.2010 tarihli ve 27561 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan “Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” kapsamında yapılmaktadır.
Kanıt;
https://kms.kaysis.gov.tr/Home/Goster/139053
- Varsa uzaktan eğitimde öğrenci başarısını ölçme ve değerlendirmede kullanılan tanımlı süreçler,
BŞEÜ Uzaktan Eğitim Eğitim Uygulama Esasları ve İşleyiş Yönergesi
Kanıt;
https://kms.kaysis.gov.tr/Home/Goster/140173
- Ders öğrenme çıktılarına ulaşılıp ulaşılmadığını değerlendirmek üzere kullanılan ölçme ve değerlendirme yöntemleri,
Değerlendirme Anketi
Kanıt;
http://w3.bilecik.edu.tr/ue/2021/01/12/degerlendirme-anketi-hakkinda/
3.6 Tanımlı öğrenci geri bildirim mekanizmaları
- Uzaktan Eğitim Sistemi Mesaj Kısmı
- Öğrenci Bilgi Sistemi
- Akademik Personel Kurumsal E-Posta
Kanıt;
- https://ders.bilecik.edu.tr/login/index.php
- https://obs.bilecik.edu.tr/
- http://w3.bilecik.edu.tr/myo-peyzajvesusbitkileri/hakkimizda/akademik-personel/
- Öğrencilerin danışmanlara erişimine ilişkin mekanizmalar
Akademik Personel Kurumsal E-Posta ve Dahili Telefon
Kanıt;
http://w3.bilecik.edu.tr/ziraat/fakultemiz/personel/akademik-personel/
- Öğrenci danışmanlık sisteminde kullanılan tanımlı süreçler
Sınıf | Danışman | İletişim |
|
Öğr. Gör. Sultan Ece ALTINOK ÇALIŞKAN | 0228 214 1625 |
|
Öğr. Gör. Derya EKİNCİ | 228 1776 |
Kanıt;
- Öğretim Elemanları
- Akademik kadronun uzmanlık alanı ile yürüttükleri ders arasında uyumun sağlanmasına yönelik uygulamalar
Bölüm kurul kararları
Kanıt;
Birim öz değerlendirme dosyası
- Öğrenme Kaynakları
- Öğrenme kaynaklarına erişim,
BŞEÜ Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı
Kanıt;
http://w3.bilecik.edu.tr/kutuphane/veritabanlari/
- E-öğrenme uygulamaları,
BŞEÜ Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı
Kanıt;
http://w3.bilecik.edu.tr/kutuphane/veritabanlari/
- Özel yaklaşım gerektiren öğrencilerle ilgili uygulamalar,
Her yeni eğitim yılı başında fakülte, enstitü, yüksekokul ve meslek yüksekokullarıyla yapılan resmi yazışmalarla Üniversitemizi yeni kazanan engelli öğrencilerimizin bilgileri alınmaktadır. Üniversitemizde; özel yaklaşım gerektiren öğrenciler (Mülteciler, engelli veya uluslararası öğrenciler gibi) için özel hizmetler sağlanmaktadır.
Kanıt;
http://w3.bilecik.edu.tr/myo/wp-content/uploads/sites/39/2019/03/MYO-K%C4%B0DR-Mart-2019.pdf
- Programların İzlenmesi ve Güncellenmesi
- Öğrencilere sunulan hizmetlerle ilgili öğrenci geri bildirim araçları (anketler vb.) sonuçları,
Değerlendirme Anketi
Kanıt;
- http://w3.bilecik.edu.tr/ue/2021/01/12/degerlendirme-anketi-hakkinda/
- https://obs.bilecik.edu.tr/
- YÖNETİM SİSTEMİ
1.Yönetim ve İdari Birimlerin Yapısı
1.1. Birim organizasyon yapısı
Kanıt;
http://w3.bilecik.edu.tr/myo/hakkimizda/kurumsal-yapi/organizasyon-semasi/
1.2. Yetki ve sorumluluklar
Kanıt;
- Kaynakların Yönetimi
2.1. Memnuniyet anketleri
Kalite koordinatörlüğü tarafından yürütülmektedir.
Kanıt;
http://w3.bilecik.edu.tr/kalite/
- Bilgi yönetim sistemi
3.1. Bir yıl içerisinde tanzim edilen birim raporları
Birim faaliyet raporları
Kanıt;
http://w3.bilecik.edu.tr/myo/wp-content/uploads/sites/39/2019/03/MYO-K%C4%B0DR-Mart-2019.pdf
F- SONUÇ VE DEĞERLENDİRME
Birimin güçlü yönleri ile iyileşmeye açık yönlerinin kalite güvencesi sistemi, eğitim ve öğretim, araştırma ve geliştirme, toplumsal katkı ve yönetim sistemi başlıkları altında özet olarak sunulması beklenmektedir. Üniversitemizle ilgili hazırlanmış olan ve https://yokak.gov.tr/raporlar/ExternalReportPublic?uniId=1051&termYear=2017 web sayfasında yayında olan Kurumsal Geri Bildirim Raporunda belirtilen gelişmeye açık yönlerin giderilmesi için alınan önlemler, gerçekleştirilen faaliyetler sonucunda sağlanan iyileştirmeler ve ilerleme kaydedilemeyen noktaların neler olduğu açıkça sunulmalı ve mevcut durum değerlendirmesi ayrıntılı olarak verilmelidir
Kalite Güvencesi Sistemi
Birimimiz Performans Göstergeleri içerisinde önem ve öncelik bakımından öne çıkan göstergeler anahtar göstergelerdir. Bu göstergeler süreç hakkında ve gelinen seviye bakımından istatistiki bilgi verir. Kalite Güvence Sisteminin gelişimi bu göstergeler temel alınarak ölçülmektedir. Bu itibarla bölümümüz kuruluş tarihinden itibaren kurum kültürü olgusunu önemsemektedir. Kalite çalışmaları kapsamında bu olgunun birim iç ve dış paydaşlar tarafından özümsenmesi verimi olumlu yönde etkileyeceği düşünülmektedir. İç paydaşlar olarak akademik ve idari personel ile öğrencilerimiz, dış paydaşlar ise proje ortağı kurum kuruluşların katılımıyla ortaya çıkartılan değerler gelenekselleşerek Birim Kültürü olarak canlı tutulacaktır. Ayrıca bölümümüz, eğitim öğretim ve araştırma faaliyetleri ile idari hizmetlerin iç ve dış kalite güvence sisteminin kurulması, kalite kültürünün oluşturulmasını, akreditasyon ve kalite geliştirme çalışmalarının yürütülmesini sağlamak amacıyla Kalite Koordinatörlüğünü kurmuştur.
Eğitim-Öğretim, Araştırma, Geliştirme
– Park ve Bahçe Bitkileri Bölümümüzde; 1 Dr. Öğretim Üyesi ve 3 Öğr. Gör. Olmak üzere toplam 4 Akademik Personel bulunmaktadır.
– Öğrencilerin ve bölüm öğretim üyelerinin faydalanabileceği 1 adet öğrenci laboratuvarı bulunmaktadır.
– Bölümüz öğrencileri Erasmus ve Mevlana değişim programlarına yönlendirilmektedir.
– Bölümümüz öğrencilerin kurumlar arası yatay geçiş yapabilmelerine imkan sağlanmaktadır. Ayrıca yatay geçişle öğrenci kabul etmektedir.
– Birimimiz de her bir öğrenci için danışman ataması yapılmaktadır.
– Bölümümüz de eğitim gören engelli öğrenciler için gerekli tedbirler alınması için çalışmalar yapılmaktadır.
Toplumsal katkı ve yönetim sistemi
Bölümde uygulanan araştırma stratejileri;
Bölümümüzün araştırma stratejisi, 2017-2021 Stratejik Planımızda ihtisaslaşmanın sağlanması ana amacı altında düzenlenmiştir.
http://w3.bilecik.edu.tr/strateji/wp-content/uploads/sites/53/2017/01/STRATEJ%C4%B0K PLAN-2017-2021-g%C3%BCncel.pdf
Bölümümüz, ülke ve bölge öncelikleri ile uzun vadeli bilim ve teknoloji politikalarının tespitinde, Türkiye Bilim Teknoloji Yüksek Kurulu (BTYK)’nun belirlediği öncelikli alanlar ile uyumlu olarak araştırma faaliyetlerinde bulunmaktadır. Bu araştırma faaliyetlerini fen bilimleri ve sosyal bilimler enstitüsü bünyesindeki programlar ile desteklemektedir. Ayrıca bu programlardaki öğrenciler üniversitenin başta Uygulama ve Araştırma merkezlerinde ve fakültelerde üniversitenin araştırması strateji ve hedefleri çerçevesinde çalışmalarını gerçekleştirmektedirler.– Bölümümüz Yenilikçi ve sürdürülebilir bir AR GE politikası izlemektedir. AR GE politikası bölge ihtiyaçlarına göre belirlenmektedir.
G- KANITLAR
Birimlerin, kalite güvencesi sistemi, eğitim ve öğretim, araştırma ve geliştirme, toplumsal katkı ve yönetim sistemi süreçlerindeki faaliyetlerine ait toplantı tutanağı, raporlar vb. tüm dokümanlarını hem fiziki hem elektronik (CD, flash bellek, vb.) ortamda kalite odalarında muhafaza ettikleri ve saha ziyareti sırasında paylaşılacakları ifade edilmelidir.