4.3.2. Yetkinlik Ölçümleri

Araştırma kadrosunun bu yetkinlikleri başarma düzeyleri öğretim üyelerinin yeniden atanma dönemlerinde ve faaliyet raporlarından analiz edilerek başarma düzeyleri değerlendirilmektedir.

Araştırma kadrosunun yetkinlikleri başarma düzeyleri için ölçme yöntemleri aşağıdaki gibidir;

– BŞEÜ Önlisans Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği” ve “BŞEÜ Bilimsel Araştırma Projeleri Yönergesi” kapsamında öğretim üyelerinin yürüttüğü çalışmaların raporları sunulur,

– Öğretim üyelerinin yaptıkları bilimsel çalışmalar her yıl şubat ayına kadar bir önceki eğitim-öğretim yılı için yıllık MYO faaliyet raporları ve teşvik sistemi ile takip edilir,

– Araştırma kadrosunun yetkinliği, yıllık faaliyet raporlarının değerlendirilmesi ile belirlenir.

– Akademik ve araştırma personelinin yetkinliği, ders verme, projeler ve diğer etkinliklerin performans değerlendirmeleri ile izlenir.

– Yıl içerisinde yapılan proje, özgün yayın, kitap vb. yayınlar, patent, tebliğ sayısı gibi kriterler göz önünde bulundurulur,

– Yayın, sunum ve projeler üzerinden araştırma kadrosunun yetkinliği ölçülür ve değerlendirilir.