Araştırma kadrosunun bu yetkinlikleri başarma düzeyleri öğretim üyelerinin yeniden atanma dönemlerinde ve faaliyet raporlarından analiz edilerek başarma düzeyleri değerlendirilmektedir.
Araştırma kadrosunun yetkinlikleri başarma düzeyleri için ölçme yöntemleri aşağıdaki gibidir;
– BŞEÜ Önlisans Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği” ve “BŞEÜ Bilimsel Araştırma Projeleri Yönergesi” kapsamında öğretim üyelerinin yürüttüğü çalışmaların raporları sunulur,
– Öğretim üyelerinin yaptıkları bilimsel çalışmalar her yıl şubat ayına kadar bir önceki eğitim-öğretim yılı için yıllık MYO faaliyet raporları ve teşvik sistemi ile takip edilir,
– Araştırma kadrosunun yetkinliği, yıllık faaliyet raporlarının değerlendirilmesi ile belirlenir.
– Akademik ve araştırma personelinin yetkinliği, ders verme, projeler ve diğer etkinliklerin performans değerlendirmeleri ile izlenir.
– Yıl içerisinde yapılan proje, özgün yayın, kitap vb. yayınlar, patent, tebliğ sayısı gibi kriterler göz önünde bulundurulur,
– Yayın, sunum ve projeler üzerinden araştırma kadrosunun yetkinliği ölçülür ve değerlendirilir.