5.1.1. Yönetim Sistemi

Yüksekokulumuzun yönetim sistemi 2547 sayılı YÖK kanununda tanımlanmıştır. Yönetim organları müdür, Yüksekokulu Kurulu ve Yüksekokul Yönetim Kurulundan oluşur. Müdür, rektörün önereceği, üniversite içinden veya dışından Yükseköğretim Kurulu tarafından üç (3) yıl süre ile seçilir ve atanır. Müdürün okulda görevli aylıklı öğretim elemanları arasından üç yıl için atayacağı en çok iki yardımcısı bulunur.

Yüksekokul Yönetim Kurulu; müdürün başkanlığında, müdür yardımcıları ile yüksekokul kurulu tarafından üç (3) yıl için seçilmiş üç öğretim üyesinden oluşur. Yüksekokul Yönetim Kurulu, 2547 sayılı Kanun ile Fakülte Kurulu ve Fakülte Yönetim Kuruluna verilmiş görevleri yüksekokul bakımından yerine getirir. Meslek Yüksekokulumuza bağlı toplam altı (5) idari görev tanımlaması bulunmaktadır. Bu görevler; özlük işleri, öğrenci işleri, özel kalem, taşınır, idari-mali işler olarak tanımlanmış olup, ilgili işler iki (2) idari personel tarafından yüksekokul sekreterliğine bağlı olarak yürütülmektedir.

Tıbbi Hizmetler ve Teknikler Programı’nın da dahil olduğu Tıbbi Hizmetler ve Teknikler Bölümü, bölüm başkanı tarafından yönetilmektedir. Bölüm başkanı, bölümün aylıklı profesörleri, bulunmadığı takdirde doçentleri, doçent de bulunmadığı takdirde yüksekokullarda müdürün önerisi üzerine rektörce üç yıl için atanır. Bölüm başkanı, bölümün her düzeyde eğitim-öğretim ve araştırmalarından ve bölüme ait her türlü faaliyetin düzenli ve verimli bir şekilde yürütülmesinden sorumludur.