E- SONUÇ VE DEĞERLENDİRME

Bölümümüzün güçlü yönleri

Kalite güvencesi sistemi:

  • Kalite komisyonlarının ve kalite koordinatörlüğünün kurulmuş olması
  • Kalite politikasının oluşturulması, iç iletişime taşınması ve tüm birimlerin bu politikanın varlığından haberdar olması

Eğitim ve öğretim:

  • Öğrenciler tarafından tam zamanlı akademik kadronun uzmanlık alanlarında güçlü, öğrencilerin gelişimine önem veren ve erişebilir olarak tanımlanması;
  • Danışmanlık sisteminin akademik kadro tarafından benimsenmesi ve öğrenciler tarafından etkin bir şekilde kullanılıyor olması;
  • Mezunlar tarafından program öğrenme çıktılarının hangi düzeyde kazanıldığının belirlenmesi için tanımlanmış bir anket yönteminin bulunması ve bu yöntemin akademik birimler tarafından uygulanması;
  • Öğrenci kabullerinin ve mezuniyet koşullarının açık ve tutarlı bir şekilde belirlenmiş olması;
  • Öğrencilere uygulanan kısa sınav, ödev ve projelerin ders geçme notuna dahil edilebiliyor olması;
  • Erasmus değişim programının, Uluslararası İlişkiler Koordinatörlüğü ile işbirliği içinde, bölüm bazında koordinatörlükler tarafından güçlü bir destek mekanizması ile işletiliyor olması.

Araştırma ve geliştirme:

  • Bilim insanı destekleme, yayın teşvik ödülü, BAP ek teşvik ve akademik personel yabancı dil eğitim projesi gibi uygulamalar ile Teknoloji Transfer Ofisi ve Tercüme Ofisi vb. kurumun araştırma politikasını destekleyen birimlerin varlığından akademik personelin haberdar olması

 

Bölümümüzün iyileşmeye açık yönleri

Kalite güvencesi sistemi:

  • Dış paydaşların katılımıyla yapılan çalıştayların sürekli olarak yapılmaması ve kalite güvence sürecine henüz entegre edilmemiş olması
  • Mezunlar ve kariyer merkezi koordinatörlüğü adına görevlendirilen öğretim elemanlarının mezun verilerinin ve mezunlarla ilişkilerin düzenli olarak takip edemiyor olması

Eğitim ve öğretim:

  • Eğiticilerin eğitimi anlamında, bir başka deyişle öğretim üyelerinin öğretim becerilerinin ve yetkinliklerinin geliştirilmesi ile ilgili, tanımlanmış bir çalışmanın bulunmaması
  • Derslerin öğrenme çıktıları tanımlanmış olmakla birlikte bu kazanımların edinildiğine dair herhangi bir değerlendirme yapılmadığı gibi ders bazında öğrenci değerlendirme sistemi bulunmaması

Araştırma ve geliştirme:

  • Yeterli Ar-Ge faaliyetinin yürütülmemiş olması

Toplumsal katkı:

  • Bölümümüzde toplumsal katkı sağlayacak çalışmaların yürütülmüyor olması