3.1. Aktif ve etkileşimli öğretme yöntemlerine ilişkin uygulamalar
Kurumda öğrenci merkezli öğrenme (aktif) konusunda uygulanan politikalar;
– Öğrenci merkezli öğretime önem verilir,
– Öğrencilerle her aşamada düzenli iletişim kurulur,
– Düzenli olarak öğretim üyesi ve öğrenci geri bildirimleri toplanır,
– Proje, ödev, sosyal sorumluluk etkinlikleri ve teknik geziler yapılır.
3.2. Disiplinler arası çalışmayı teşvik eden uygulamalar
Kültürel derinlik ve farklı disiplinleri tanıma fırsatı veren seçmeli dersler bulunur.
3.3. Varsa uzaktan eğitimde öğrenci başarısını ölçme ve değerlendirmede kullanılan tanımlı süreçler
Öğrencinin başarısını ölçme ve değerlendirmek için kurumsal yöntemler kullanılır.
3.4. Ders öğrenme çıktılarına ulaşılıp ulaşılmadığını değerlendirmek üzere kullanılan ölçme ve değerlendirme yöntemleri
Öğrencilerle iletişim danışmanlık sistemi ile kurulur. Öğrenciler dilek ve görüşlerini danışmanları ile anlatabilir.
3.5. Tanımlı öğrenci geri bildirim mekanizmaları
Öğrenci danışmanı ile Öğrenci Bilgi Sistemi (OBS) üzerinden çevrimiçi iletişim kurabilir ve işlemlerini interaktif olarak gerçekleştirebilir.
3.6. Öğrenci geri bildirimleri kapsamında gerçekleştirilen iyileştirmelere ilişkin uygulamalar
Yazılı anketler ile dersler, öğretim üyeleri vb. konularda geri besleme sistemi henüz oluşturulmamıştır.
3.7. Öğrencilerin karar alma mekanizmalarına katılımı örnekleri
Öğrenci iş yüküne dayalı kredi değerlerinin belirlenmesinde öğrenci görüşlerinin alınma yöntemi;
– Akademik danışmanlık hizmetleri.
3.8. Öğrenci danışmanlık sisteminde kullanılan tanımlı süreçler
Öğrenciler danışmanlarına OBS sistemi üzerinden, elektronik posta yolu ile, dahili telefondan ya da yüz yüze görüşme talep ederek ulaşabilmektedirler.
3.9. Birimde öğrenci danışmanlık sistemi uygulamalarının yürütülme yöntemi;
– Danışmanlık sistemi geliştirilmiş ve ilan edilmiştir,
– Öğrenci danışmanı ile Öğrenci Bilgi Sistemi (OBS) üzerinden çevrimiçi iletişim kurabilir ve işlemlerini interaktif olarak gerçekleştirebilir,
– Öğrenciler danışman öğretim üye ve elemanlarına sosyal ve kültürel konularda başvurup bilgi alabilir,
– Öğrenciler bölüm başkanlığı, yüksekokul birimleri, sağlık, kültür ve spor daire başkanlığı birimlerinden koordineli olarak destek alabilir.
3.10. Öğrencilerin danışmanlara erişimine ilişkin mekanizmalar
Öğrenciler danışmanlarına OBS sistemi üzerinden, elektronik posta yolu ile, dahili telefondan ya da yüz yüze görüşme talep ederek ulaşabilmektedirler.