1. Stratejik planlama çalışmalarını koordine etmek ve destek hizmetlerini vermek,
2. Kurum faaliyet raporlarını hazırlamak,
3. İdarenin misyonunun belirlenmesi çalışmalarını yürütmek,
4. İdarenin görev alanına giren konularda, hizmetleri etkileyecek dış faktörleri incelemek,
5. Yeni hizmet fırsatlarını belirlemek, etkililik ve verimliliği önleyen tehditlere tedbirler almak,
6. Kurum içi kapasite araştırması yapmak, hizmetlerin etkililiğini ve yararlanıcı memnuniyetini analiz etmek ve genel araştırmalar yapmak,
7. İdarenin üstünlük ve zayıflıklarını tespit etmek,
8. İdarenin görev alanıyla ilgili araştırma-geliştirme faaliyetlerini yürütmek,
9. İdare faaliyetleri ile ilgili bilgi ve verileri toplamak, tasnif etmek, analiz etmek,
10. Yönetim bilgi sistemlerine ilişkin hizmetleri varsa ilgili birimlerle işbirliği içinde yerine getirmek,
11. Yönetim bilgi sisteminin geliştirilmesi çalışmalarını yürütmek,
12. İstatistikî kayıt ve kalite kontrol işlemlerini yapmak,
13. Başkanlığın internet sitesinin düzenlenmesi ve güncellenmesi işlemlerini yapmak,
14. Başkanlığın gelen ve giden evrak kayıt işlemlerini yürütmek,
15. Başkanlık bünyesindeki evrakları standart dosya planına göre dosyalamak ve arşivlemek,
16. Başkanlığın mal ve malzeme ihtiyaçlarının karşılanmasına ilişkin işlemleri yürütmek,
17. Başkanlık bünyesindeki demirbaş eşyanın kaydını tutmak,
18. Başkanlık bünyesindeki personel özlük işlerine ait yazışmaları yapmak,
19. Başkanlığın idari ve sekreterya hizmetlerini yürütmek.