1. Genel Yönetim Muhasebe Yönetmeliği kapsamında muhasebe kayıtlarının kontrol edilmesi gerekirse düzeltme kayıtları yapmak,
2. Ay ve yılsonu işlemlerinin gerçekleştirilmesi ile yılsonu devir kayıtları yapmak,
3. Muhasebe Yetkilisi Mutemetlerinin yapmış olduğu tahsilatlar ile defter ve belgelerinin kontrolünü yapmak,
4. Teminatlara ait işlemleri (kayıt iade vb.) yapmak,
5. Onaylanmış ödeme emirlerinin yevmiye sırasına göre sıralanmasını ve arşivlenmesini yapmak,
6. Hazine Müsteşarlığı nakit taleplerinin sisteme girilmesi işlemlerini yapmak, tahakkuklar ve nakitlerin takibini yapmak,
7. Yönetim Dönemi Hesabı ile Kesin Hesabı hazırlamak,
8. Üniversitenin Muhtasar ve KDV Beyannamelerini düzenleyerek tahakkuk ettirmek,
9. Muhasebe otomasyon sistemlerine ait (KBS, TKYS, HYS vb.) olan ve Başkanlığın yetkisinde bulanan şifre verme işlemlerini yapmak,
10. Taşınır Kesin Hesabı ve Taşınır Kesin Hesap İcmal Cetvellerini hazırlanmak,
11. Taşınırların giriş ve çıkışına ilişkin muhasebe kayıtlarını gerçekleştirmek,
12. Mali yıl başından önce, harcama birimlerini ve bunlara bağlı ambarların açık adreslerini ve taşınır kayıt kontrol yetkililerinin bilgileri ile Kamu İdaresi Hesaplarının Sayıştay’ a Verilemesi ve Muhasebe Birimleri ile Muhesebe Yetkililerinin Bildirilmesi Hakkında Usul ve Esasların 5. maddesi uyarınca istenilen bilgileri Sayıştay’a göndermek,
13. Ödeme emirlerindeki TİF’ler ile bunlara ait muhasebe kayıtlarının kontrol işlemlerini yapmak,
14. Maaşların kontrol işlemleri ile keseneklerin SGK’ ya gönderilmesi işlemlerini yapmak,
15. Birime intikal etmiş olan kişi borçlarının Kamu Zararlarının Tahsiline İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik ve diğer ilgili mevzuat hükümlerine uygun olarak yazışma, tebliğ, kayıt ve tahsilat işlemlerini yapmak,
16. Üniversitemiz personellerinin kayıtlı olduğu sendika adına maaşlarından yapılan kesintiyi ilgili sendika hesaplarına, kefalete tabi personellerden kesilen kefalet kesintilerinin Kefalet Sandığı Başkanlığına, icra kesintisi yapılan personellerden kesinti yapılan tutarların ilgili icra dairelerine ödenmesi işlemlerini yapmak,
17. Açılmış bulunan avans ve kredilerin takip işlemlerini ve kapanış kayıtlarını yapmak,
18. Tahakkuka bağlanmış bulunan alacakların kayıt ve diğer işlemlerini gerçekleştirmek,
19. İncelenmiş evraklarının onay işlemlerinin gerçekleştirilmesi ve onaylanmış evraklara ilişkin gönderme emri teslim tutanağının tanzim edilmesi ve bankaya gönderilmesi işlemlerini yapmak,
20. Günlük banka hareketliklerinin takibi ve muhasebeleştirilmesi işlemlerini yapmak,
21. Bütçe ve Performans Programı Şube Müdürlüğünden gelen ödenek gönderme tutarlarının sistemden onaylanması işlemlerini yapmak,
22. Harcama birimlerinden gelen işyeri tescil değişikliği formlarının SGK’ya gönderilmesi işlemlerini yapmak,
23. Doğrudan temin kapsamındaki, mal, hizmet ve yapım işlerine ait ödeme emri ve eki belgelerin incelenmesi işlemlerini gerçekleştirmek, işlem numarası almak,
24. İdari görev ödeneği, geliştirme ödeneği, sosyal hak ve yardımlar, jüri ödemeleri, usta öğreticiler, kısmi zamanlı öğrenciler, arazi tazminatları, fazla mesailer, yabancı uyruklu öğretim üyelerinin maaşları vb. personel ödemelerine ait ödeme emri ve eki belgelerinin incelenmesi işlemlerini gerçekleştirmek, işlem numarası almak,
25. SGK giderlerine ait ödeme emri belgelerinin incelenmesi işlemlerini gerçekleştirmek, işlem numarası almak,
26. Fakülte/Enstitü ve Yüksekokullardan gelen ekders ve fazla mesai ödemelerine ait ödeme emri ve eki belgelerinin incelenmesi işlemlerini gerçekleştirmek, işlem numarası almak,
27. Tüm harcama birimlerinden gelen avans ve kredilere ait muhasebe işlem fişleri ve eklerinin incelenmesi işlemlerini gerçekleştirmek, işlem numarası almak,
28. Mal, hizmet ve yapım işlerine ait hakedişe bağlanmış bulunan ödeme emri ve eki belgelerinin incelenmesi işlemlerini gerçekleştirmek, işlem numarası almak,
29. Hakedişe bağlanmış bulunan işlere ait taahhüt kartı oluşturmak ve bunlara ait muhasebe kayıtlarını yapmak,
30. Tüm harcama birimlerinden gelen yolluk harcamalarına ait ödeme emri ve eki belgelerinin incelenmesi işlemlerini gerçekleştirmek, işlem numarası almak,
31. Elektrik, su, doğalgaz, telefon, gazete ilanları vb. işlere ait ödeme emri ve eki belgelerinin incelenmesi işlemlerini gerçekleştirmek, işlem numarası almak,
32. TÜBİTAK, SANTEZ, Bilimsel Araştırma Projeleri, Erasmus, Farabi vb. projelerin ödemelerine ilişkin belgelerinin tetkiki, muhasebe kayıtlarının tutulması, say 2000i sistemine girilmesi ve ödeme sonrası işlemlerini gerçekleştirmek, işlem numarası almak,
33. Maaş, ek ders, yolluk, promosyon v.b ödemelere ilişkin bankaya mail atılması ve bu konularla ilgili bankayla yazışma işlemlerini gerçekleştirmek,