1. Performans programı hazırlıklarının koordinasyonunu sağlamak,
2. Bütçeyi hazırlamak,
3. Ayrıntılı finansman programını hazırlamak,
4. Bütçe işlemlerini gerçekleştirmek ve kayıtlarını tutmak,
5. Ödenek gönderme belgesi düzenlemek,
6. Gelirlerin tahakkuku ile gelir ve alacakların takip işlemlerini yürütmek,
7. Yatırım programı hazırlıklarının koordinasyonunu sağlamak, uygulama sonuçlarını izlemek ve yıllık yatırım değerlendirme raporunu hazırlamak,
8. Kurumsal mali durum ve beklentiler raporunu hazırlamak,
9. Bütçe uygulama sonuçlarını raporlamak, sorunları önleyici ve etkililiği artırıcı tedbirler üretmek,
10. İdare faaliyetlerinin stratejik plan, performans programı ve bütçeye uygunluğunu izlemek ve değerlendirmek.
11. İdarenin görev alanına giren konularda performans ve kalite ölçütleri geliştirmek,
12. İdarenin yönetimi ile hizmetlerin geliştirilmesi ve performansla ilgili bilgi ve verileri toplamak, analiz etmek ve yorumlamak,
13. İdarenin ve/veya birimlerin belirlenen performans ve kalite ölçütlerine uyumunu değerlendirerek üst yöneticiye sunmak,