3.3.7. Deneyimleme

    3.3.7.1.Süreçler

Hemşirelik Bölümü Klinik uygulamalar için tanımlı süreçler;

  • Tanımlı klinik uygulama yönergesi (KIDR/C/1.6/04) ile yürütülür.

Çocuk Gelişimi Bölümü Ders Bilgi Paketi’nde staj ve işyeri eğitimi kapsamında Çocuk Gelişimi Alan Uygulaması I, Çocuk Gelişimi Alan Uygulaması II, Özel Eğitim Uygulaması, Okul Öncesi Eğitim Uygulaması olmak üzere 4 ders açılmaktadır. Uygulama yapılacak kurumlar Eğitim-Öğretim Dönemi açılmadan önce dersin sorumlu öğretim elemanları veya bölümün araştırma görevlileri tarafından belirlenmektedir. Daha sonra öğrencilerin hangi kurumlarda uygulama yapacakları belirlenip Fakültemiz kararı ile İl Milli Eğitim Müdürlüğü’ne gerekli izinlerin alınması için gönderilmektedir. Milli Eğitim Müdürlüğü’nden izin alındıktan sonra kurumlara izin yazısı gönderilmekte ve eğitim-öğretim dönemi açıldıktan sonra öğrencilerimiz uygulamalarına başlamaktadır. Öğrenciler uygulamalara başladıktan sonra ise dersten sorumlu öğretim elemanları/üyeleri öğrencilerden her hafta çeşitli uygulama ödevleri istemekte ve düzenli olarak kurumlara giderek öğrencileri takip etmektedir. Dönem boyunca öğrenciden istenen ödev vs. içeren staj yönergesi (KIDR/C/3.7/8) mevcuttur.

 3.3.7.2.       Paydaş güvenceleri

Paydaşların katılımını güvence altına alma yöntemleri;

Hemşirelik Bölümü için;

  1. İl Sağlık Müdürlüğü ile imzalanan protokoller:

https://kms.kaysis.gov.tr/Home/Goster/136223

 https://kms.kaysis.gov.tr/Home/Goster/137846

Çocuk Gelişimi Bölümü için;

Staj ve işyeri eğitimlerindeki paydaşlar; öğrenciler, dersin sorumlu öğretim elemanı/üyesi, uygulama okulu öğretmeni, uygulama okulu müdürü olarak görülmektedir. Öğrencilerin sürece katılımını sağlamak için öğretim elemanı/üyesi tarafından her hafta uygulama ödevleri verilmektedir. Böylece öğrencilerin süreci yakından takip etmeleri sağlanmaktadır. Dersin sorumlu öğretim elemanı/üyesi ise düzenli olarak uygulama kurumlarına gitmekte, uygulama okulundaki öğretmen ve müdür ile görüşerek öğrencilerin durumunu yakından takip ederek süreci aktif bir şekilde tamamlamaktadır. Uygulama öğretmenleri ise öğrenciler ile birebir ilgilenmekte ve öğrencilerin etkinlik planlarını nasıl uyguladıklarını, öğrencilerin çocuklar ile hangi düzeyde etkileşim kurduğunu gözlemlemekte ve dönem sonunda öğrenciler için verilen değerlendirme formlarını doldurarak dersin sorumlu öğretim elemanı/üyesine teslim etmektedir. Değerlendirme formu (KIDR/C/3.7/2) mevcuttur. Uygulama okulu müdürleri ise uygulamaya giden öğrencilerimiz ile ilgili karşılaşılan herhangi bir sorun olduğunda dersin sorumlu öğretim elemanı/üyesi ile irtibata geçmektedir.