6. Sonuç ve Değerlendirme

Bölümümüz, sağlık alanında gerekli yetkinliğe ve karşılaştığı sorunlara doğru çözümler üretebilecek
niteliklere sahip, kendine özgüveni olan, mesleki etik ilkelerine göre çalışmalarını ekip içerisinde
yürüten, iletişim becerileri gelişmiş, ülke koşullarına uygun sağlık çalışanı yetiştirmeyi ilke edinmiş ve
bu ilkeler neticesinde koyduğu hedefler doğrultusunda çalışmalarına devam etmektedir. Bu hedefleri
gerçekleştirmede üniversitemiz misyonu ve vizyonu benimsenmekte olup birimimiz, 2017-2021
Stratejik Planı’nda yer alan kalite politikasını üniversitemiz ile uyumlu olarak belirlemiştir.
Programımız tanımladığı değerleri, misyon ve vizyonunu, stratejik plandaki önceliklerini baz alarak
tüm eğitim-öğretim süreçlerinde kalite politikası olarak benimsemiştir. Programımız misyon ve vizyon
doğrultusunda stratejik hedeflere ulaşmak amacıyla öğrencilerin eğitim süreçlerine etki edecek ders
programları ve içeriklerini düzenler. Programların eğitim amaçlarının belirlenmesi ve ders içeriklerinin
tasarımında iç ve dış paydaş katkısı; programların yeterliliklerinin belirlenmesi ve Türkiye
Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ) ile uyumunun sağlanması ve ilgili paydaşlara
duyurulması konularında önemli ölçüde yol kat edilmiş olup, iyileştirme çalışmaları devam etmektedir.
Öğrenci merkezli eğitim politikasının aktif olarak yürütülmesi ders programları ve planlarının Bologna
kriterlerine uyumlu şekilde hazırlanmasıyla sürdürülmektedir. Öğrenciler kuramsal bilgi edinirken,
müfredata uygun olacak şekilde laboratuvar çalışmaları, sunum şeklinde ödev çalışmaları, vize ve final
sınavları ve kısa sınavlar ile değerlendirilirken, Yaz Stajı kapsamında yaptıkları uygulamalarla etkin bir
şekilde çalışma ortamını görebilmekte ve aktif bir şekilde eğitim sürecinde yer almaktadırlar.
Öğretim elemanlarının uzmanlık alanları çerçevesinde yapmış olduğu araştırmaların, sosyo-kültürel
anlamda bölgeye ve topluma katkı sağladığı düşünülmektedir. Öncelikli alan olan biyoteknoloji
alanındaki çalışmalardan bir tanesinde Bilecik ilinde yer alan organizmaların biyoteknoloji alanında
kullanılabilirliği araştırılmakta olup, çalışma çıktılarının Bilecik ilinin bilimsel platformlarda
tanıtılmasına katkı sağlayacaktır.
Kurumdaki yönetsel ve idari yapı, 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu kapsamında tanımlanmış olan
Yüksekokul Yönetim Kurulu ve Yüksekokul Kurulu şeklindeki karar alma mekanizmalarından
oluşturulmuştur. Birimimizdeki idari yapılanma ve yönetsel süreçler de yine ilgili Kanun kapsamında
yapılandırılmıştır.
Bölümümüz dış değerlendirme sürecine girmediğinden dolayı mevcut bir kurumsal geri bildirim raporu
bulunmamaktadır. Ancak bölümümüz iç değerlendirme süreci çerçevesinde gerekli çalışmalarını
devam ettirmektedir.

 

2018 YILI SAĞLIK HIZMETLERI MESLEK YÜKSEKOKULU TIBBI LABORATUVAR TEKNIKLERI PERFORMANS

GÖSTERGELERI

 

No Gösterge Ölçme Yöntemi 2016 2017 2018
1 Önlisans programlarina kabul edilen ögrencilerin niteligi (Yerleşme sirasi toplami / Yerleşme sirasi olan ögrenci sayisi) 272.33992 247.82632 278.97042
2 Lisans programlarina kabul edilen ögrencilerin niteligi (Yerleşme sirasi toplami / Yerleşme sirasi olan ögrenci sayisi)
 

3

Yüksek lisans programlarina kabul edilen ögrencilerin niteligi [(ALES puanlarinin yüz üzerinden ortalamasi)+ (Lisans mezuniyet notlarinin yüz üzerinden ortalamasi)] / 2  

 

 

 

 

4

 

Doktora programlarina kabul edilen ögrencilerin niteligi

[(ALES puanlarinin yüz üzerinden ortalamasi) + (Lisans mezuniyet notlarinin yüz üzerinden ortalamasi) + (Yükseklisans mezuniyet notlarinin yüz üzerinden ortalamasi)] / 3  

 

 

 

 

 

 

5

 

Kadrolu ögretim üyesi başina ögrenci sayisi

 

Ögrenci sayisi / Kadrolu ögretim üyesi sayisi

149 213 134,5
 

 

 

6

 

Kadrolu ders veren ögretim elemani (Ögretim üyesi, ögretim görevlisi, okutman) başina düşen ögrenci sayisi

 

 

Ögrenci sayisi / Kadrolu ders veren ögretim elemani sayisi

49,6 42,6 53,8
7 Yan dal ve/veya çift ana dal program sayisi 0 0 0
 

8

Yan dal ve/veya çift ana dal programlarina katilan ögrenci orani (Yan dal ve çift ana dal programlarina katilan ögrenci sayisi / toplam lisans ögrencisi sayisi) x 100  

0.00

 

0.00

 

0.00

 

9

Lisansüstü programlara kaydolan kendi mezun orani a) (Yüksek lisans programlarina kaydolan mezun sayisi / toplam mezun sayisi) x 100  

 

 

b) (Doktoraya kaydolan lisans ve yüksek lisans mezun sayisi / Toplam mezun sayisi) x 100  

 

 

(Normal sürede mezun olan ögrenci sayisi /
10 Normal sürede mezun olan ögrenci orani Normal sürede mezun olmasi gereken ögrenci 83.33 56.36 48.78
sayisi) x 100
(a) Önlisans, 83.33 56.36 48.78
(b) Lisans,
(c) Yüksek lisans,
(d) Doktora,
 

11

Mezun olan ögrencilerin degerlendirme yili içersinde işe yerleşme orani (Işe yerleşen mezun sayisi / toplam mezun sayisi) x 100 Işe yerleşen mezun sayisi

/ 50 x 100

Işe yerleşen mezun sayisi

/ 35 x 100

Işe yerleşen mezun sayisi

/ 60 x 100

12 Uluslararasi ögrenci degişim programlarina katilim orani a) (Gelen ögrenci sayisi/toplam ögrenci sayisi) x 100 0.00 0.00 0.00
b) (Giden ögrenci sayisi / Toplam ögrenci sayisi

) x 100

0.00 0.00 0.00
13 Uluslararasi ögretim elemani degişim programlarina katilim orani c) (Gelen ögretim elemani sayisi/toplam ögretim elemani) x 100 0 0 0
d) (Giden ögretim elemani / Toplam ögretim elemani) x 100 0 0 0

 

Ş

 

 

 

2018 YILI SAĞLIK HIZMETLERI MESLEK YÜKSEKOKULU TIBBI LABORATUVAR TEKNIKLERI PERFORMANS

GÖSTERGELERI

 

14

 

Program başina ortalama ders sayisi

 

(a)  Önlisans,

(b)   Lisans,

Mezun olmak için alinmasi gereken ders sayisi toplami / Program sayisi  

34

 

36

 

37

34 36 37
15 Seçmeli derslerin orani a) (Seçmeli derslerin sayisi / Toplam ders sayisi) x 100 43.59 48.89 50.00
b) (Mezun olmak için alinmasi gereken seçmeli ders sayisi / toplam ders sayisi) x 100  

35.29

 

36.11

 

35.14

 

16

Yeni açilan ders (lisans ve lisansüstü seviyesinde girişimcilik, teknoloji yönetimi ve inovasyon yönetimi v.b) orani (Yeni açilan ders sayisi / Toplam ders sayisi) x 100 0 0 0
17 Ögretim üyesi başina bitirilen yüksek lisans tez sayisi Yüksek lisans tez sayisi / Ögretim üyesi sayisi 0 0 0,5
18 Ögretim üyesi başina bitirilen doktora tez sayisi Doktora tez sayisi / Ögretim üyesi sayisi 0 0 0
19 Ögretim üyesi başina düşen yayin (SCI, SSCI ve AHCI) sayisi Yayin sayisi (SCI, SSCI ve AHCI) / Ögretim üyesi sayisi 1,5 2 4
 

20

Ögretim üyesi başina düşen toplam yayin ve bilimsel faaliyetin (sergi, konser, performans vb) sayisi Toplam yayin ve bilimsel faaliyet sayisi / Ögretim üyesi sayisi 7 8 3,5
21 Atif sayisi / Ögretim üyesi Indeksli dergilerdeki toplam atif sayisi / Ögretim üyesi sayisi 18,5 15,5 21,5
22 Ögretim üyesi başina düşen kazanilan bilimsel ve sanatsal ödül sayisi Kazanilan bilimsel ve sanatsal ödül sayisi / Ögretim üyesi sayisi 0,5 0,5 0,5
23 Alinan patent sayisi 0 0 0
 

24

Birim tarafindan düzenlenen ulusal ve uluslararasi bilimsel konferans, seminer, panel ve v.b. faaliyetlerin sayisi 0 0 0
 

 

25

 

Ögretim elemanlarinin teknoparklarda,

kuluçka merkezlerinde, TEKMER’lerde ortak veya sahip oldugu faal firma sayisi

0 0 0
 

26

Ögretim üyesi başina düşen Üniversite Diçi Mali Kaynak (SANTEZ, TUBITAK v.b) finansli projelerin sayisi  

Toplam proje sayisi / Ögretim üyesi sayisi

0 0,5 0
 

27

Ögretim üyesi başina düşen Üniversite Diçi Mali Kaynak (SANTEZ, TUBITAK v.b) finansli proje ödenegi (TL)  

Toplam proje ödenekleri / Ögretim üyesi sayisi

0 30 0
28 Uluslararasi ortakli / destekli proje sayisi 0 0 0
29 Birim ögrencileri tarafindan düzenlenen ulusal proje sayisi 0 0 0
30 Birim ögrencileri tarafindan düzenlenen uluslararasi proje sayisi 0 0 0
 

31

Topluma katki amaçli düzenlenen bilimsel, sosyal, kültürel etkinliklerin sayisi 0 0 0
32 Topluma hizmet uygulamalarina yönelik proje sayisi 0 0 0
33 Ulusal Akreditasyon çaliçmalari (birim, bölüm, laboratuvar, test-analiz vb) 0 0 0

 

Ş

 

 

 

2018 YILI SAĞLIK HIZMETLERI MESLEK YÜKSEKOKULU TIBBI LABORATUVAR TEKNIKLERIPERFORMANS GÖSTERGELERI

 

34

Uluslararasi Akreditasyon çaliçmalari (birim, bölüm, laboratuvar, test-analiz vb) 0 0 0

 

AÇIKLAMALAR

 

  • − Madde 19 ile Madde 34 arasi ögrenci içleri verisi
  • − Madde 5 , 6 , 11, 17 ve 18 de sadece ögrenci sayilari bilgisi verilmiçtir. 3 − Ögrenci sayilari 31 Aralik günü baz alinarak hesaplanmiçtir.

4 − Madde 1 de yerleşme sirasi verisi olan öss ögrencileri dikkate alinmiçtir. Öss ek olan ögrenciler dikkate alinmamiçtir. 5 − Madde 3 ve 4 de ales puani olan ögrenciler dikkate alinmiçtir.

6 − Madde 14 de seçmeli gruptan almasi gereken ders sayisi; gruptan almasi gereken akts nin en yüksek ders akts sine bölünmesiyle elde edilen sayinin yukari yuvarlamasi ile elde edilmiçtir.

7− Madde 15 a da programdaki tüm dersler tekleçtirilerek sayilmiçtir.