Akademik Personel Şube Müdürlüğünün Yetki, Görev ve Sorumluluğu

  • Atama, yeniden atama, aylık derece, kademe ve kıdem terfilerinin düzenli bir şekilde yapılmasını sağlamak ve takip etmek,
  • Açıktan ve naklen atanan personelin bilgilerinin Personel Otomasyon Programında   işlenmesini sağlamak ve takibini yapmak,
  • Akademik personelden istifa ile ayrılanların işlemlerinin yapılmasını sağlamak ve takip etmek,
  • Hizmet birleştirilmesi yapılacak olanların işlemlerinin yapılmasını sağlamak ve takip etmek,
  • 2547 Sayılı Kanunun ilgili maddeleri uyarınca görevlendirme işlemlerinin yapılmasını sağlamak,
  • Her türlü hizmeti, Kalite Yönetim Sistemine uygun olarak ve zamanında yapılmasını sağlamak,
  • 2547, 2914 Sayılı Kanunlar ile diğer mevzuat değişikliklerini takip etmek,
  • Sözleşmeli yabancı uyruklu öğretim elemanı çalıştırılması ile ilgili işlemlerin yapılarak sonuçlandırılmasını sağlamak,
  • EBYS’den Gelen-Giden evrakların işlemlerinin yapılıp yapılmadığının kontrol edilmesi,
  • Akademik yönetim unvanlarına atananların işlemelerinin yapılması.
  • 2547/35.maddesi uyarınca lisansüstü işlemleri yapmak.
  • YLSY öğrencilerinin işlemlerinin yapılması.
  • Görevlendirmelerin yapılması.
  • ÜAK’dan gelen Doçentlik Sınavına başvuran adayların jürilerinde görev alan Üniversitemiz Profesörlerine gönderilen zarfların zimmetle teslim edilmeleri ve hazırladıkları Doçentlik Eser İnceleme Raporları’nın da yazımız ekinde ÜAK’ ya gönderilmesi işlemleri
  • Doçentlik Sözlü Sınavı İş ve İşlemlerini yürütmek
  • Ders görevlendirmelerinin yapılması.
  • Hizmet birleştirme onaylarını yapmak.
  • 1416 Sayılı Kanun uyarınca atama yapmak.
  • Dosyalama işlemlerini yapmak.
  • Tüm akademik personelin emeklilik işlemlerini yürütmek.
  • Emeklilik işlemi neticesinde personelin tüm sistem ayrılışlarının yapılması.
  • Personel otomasyon, YÖKSİS, HİTAP, gibi programlara işe başlayanların ve bilgileri değişen personelin bilgilerinin kaydedilmesi.
  • E-BÜTÇE sistemi üzerinden ayrılan başlayan akademik personel raporlarının girilmesi.
  • DPB E-Uygulama sistemi üzerinden ayrılan başlayan akademik personel raporlarının girilmesi.
  • Naklen ayrılmak isteyen akademik personelin muvafakat işlemlerinin yürütülmesi.
  • Tüm akademik personelin askerlik sevk tehir işlemlerinin yapılması.
  • PM sistemi üzerinden gelen fotoğrafların NETİKET üzerinden değişiminin sağlanması ve PVS üzerine aktarımının sağlanması.
  • Tüm akademik personelin personel kimlik kartı iş ve işlemlerinin yürütülmesi.
  • Akademik personelin emeklilik, nakil, istifa ve diğer ayrılış sonrası İlişik Kesme işlemlerini düzenlemek.
  • Naklen ayrılan akademik personelin dosyalarının gönderilmesi ve nakil gelen personelin dosyalarının teslim alınması işlemlerini yürütmek.
  • Akademik personelin SSK ve Bağ-Kur’da geçen hizmetlerinin tespiti için gerekli işlemleri yürütmek.
  • Akademik personelin askerlik süreleri, ücretsiz izinde geçen süreleri ve yurtdışında geçen sürelerinin tespitini yapmak.
  • Akademik personelin Hizmet Belgelerini düzenlemek.
  • Ölüm halinde akademik personelin yakınına maaş bağlanması ile ilgili işlemleri yapmak.
  • Görevinden Ayrılan ve Göreve Başlayan Akademik Personelin Listelerinin Tutulması ve istatistiğinin tutulması için kadro sicil bölümüne gönderilmesi
  • Aylık rapor kesintisi yapılacak akademik personel listesinin hazırlanıp kadro sicil bölümüne mail ile gönderilmesi.
  • Akademik Personele ait evrakların ve özlük dosyasının arşivlenmesini sağlamak.
  • Akademik personelin Sicil Özetlerini düzenlemek.
  • Akademik personelin gerekli disiplin yazışmalarını yapmak.
  • Hukuk Müşavirliği aracılığıyla istenilen Mahkeme Evrak hazırlıklarının yapılması ve elden teslim edilmesi.
  • Akademik personelin disiplin dosyalarını muhafaza etmek ve düzenlemek.
  • Akademik personelin Genel ve Ek Beyan Mal Bildirim Formlarını doldurmasını sağlamak ve muhafaza etmek.
  • Soruşturma geçirip ceza alan akademik personelin ilgili sistemlere (DPB-YÖKSİS-NETİKET) cezalarının işlemek
  • Soruşturma geçirip ceza alan akademik personelin cezalarının güncel olarak tutulmasını sağlamak.
  • Akademik personelin Çalışma Belgelerini düzenlemek.
  • İnceleme ile ilgili tüm yazışmaları yapmak ve arşivlenmesini sağlamak.
  • Akademik Personelin Sendika Üyeliğine başvuru formları geldiğinde Personel Otomasyon Programına bilgi girişi yapılarak listelerin güncel tutulması.
  • Akademik Personelin Sendika Üyeliğinden çekilme bildirim formları geldiğinde Personel Otomasyon Programına bilgi girişi yapılarak listelerin güncel tutulması.
  • Akademik Personelin Sendika ile ilgili genel yazışmaların yürütülmesi.
  • Akademik Personelin Hususi ve Hizmet Pasaport İşlemlerinin Yürütülmesi.
  • Akademik Personelin Aile Durum değişiklik (Evlilik, Boşanma, Çocuk) işlemleri yapmak ve bu bilgilerin sistem girişleri ile güncel tutulmasını sağlamak.
  • Tüm akademik personelin Ücretsiz İzin iş ve işlemlerini düzenlemek.
  • Akademik Personel mahkeme kararıyla ad-soyad veya yaş değişikliği (tahsis) yapmışsa, bunu ilgili mahkeme kararına göre OTOMASYON Programlarına işlemek ve ilgili birimlere bildirmek.
  • Akademik Personelin Yıllık İzin, Hastalık İzni, Mazeret İzni ve Refakat İzinlerinin iş ve işlemlerini sağlamak.