2.3 Paydaş Katılımı

2.3.1. Paydaş katılımı

Bölüm, iç paydaşlarının karar alma ve iyileştirme süreçlerine katılımı (koşullar, ortamlar ve mekanizmalar);

Kurumda iç paydaşların görüş ve önerilerini almak üzere anket çalışmaları devam etmektedir.

2.3.2.  İ.P. bilgilendirme

Bölümdeki kararlar ve uygulamalar konusunda iç paydaşların bilgilendirilme yöntemi;

Kurumdaki kararlar ve uygulamalardan iç paydaşlar Kurumun web sayfasından bilgilendirilmektedir ve bölüm içersinde mail yoluyla bilgilendirme ve iletişim yapılmaktadır.

2.3.3. İ.P. Geri Bildirimi

http://w3.bilecik.edu.tr/myo/iletisim/ adresinde bulunan görüş formu ile geri bildirim alınabildiği gibi e-posta sistemi, anket sayfaları ve EBYS sistemi ile de geri bildirim alınabilmektedir.

2.3.4. Dış paydaş

Birimde iç paydaşların görüş ve önerilerini almak üzere düzenli olarak kullanılan geri bildirim mekanizmaları;

Kurumda iç paydaşların görüş ve önerilerini almak üzere web sayfamız üzerinden anket çalışmaları ve mezun takip sistemi oluşturma çalışmaları devam etmektedir.

2.3.5. D.P. bilgilendirme

Dış paydaşlarımız web sayfalarımız ve sosyal medya hesaplarımız aracılığı ile bilgilendirilmektedir.

2.3.6. D.P. geri bildirim

Mezun ve paydaş görüş bildirim formları, anket sayfaları ve web sayfaları aracılığı geri bildirim alınmaktadır.

2.3.7. D.P. katılımı

Birimde dış paydaşların görüş ve önerilerini almak üzere düzenli olarak kullanılan geri bildirim mekanizmaları;

Kurumumuzda dış paydaşlarının karar alma ve iyileştirme süreçlerine katılımını ve katkıları yapılan anket çalışmaları ile sağlanmaktadır.

2.3.8. Mezunlar

Mezunlarla ilişkilerin yönetilmesi amacıyla geçerli olan yaklaşım, süreç ve sistemler ve elde edilen geri bildirimlerin tüm süreçlerde kullanılma yöntemleri;

Kurumumuzda mezun takip sistemi oluşturma çalışmaları devam etmektedir.

2.3.9. Öğrenci katılımları

Karar alma süreçlerine öğrenci katılımını düzenleyen ortam, araç ve mekanizmalar;

Bölümümüzde dış paydaşlardan öğrencilerin karar alma ve iyileştirme süreçlerine katılımını ve katkıları yapılan anket çalışmaları ve danışmanlık hizmetleri aracılığı ile sağlanmaktadır. Kurumuzda öğrencilere yönelik akademik danışmanlık hizmetlerine ayrı bir önem verilmektedir.

2.3.10. Öğrenci katılımları

Öğrenci temsilcisi öğrencileri temsilen kalite komisyonu, stratejik planlama ekibi gibi komisyon ve ekiplerde üye olarak bulunur. Bu ekip ve komisyon toplantılarında öğrencilerin görüş ve önerilerini gündeme getirir. Ayrıca ana sayfada yer alan iletişim kısımlarından görüş ve öneriler, mezun ve paydaş düşünceler gibi elektronik ortamdan derlenen öğrenci fikir ve önerileri idari süreçlerde gündeme gelir ve tartışılarak karar alma süreçlerine dahil edilir.

2.3.11. Dış katkılar

Bölüm gelişimine ve sürdürülebilirliğine yerel yönetimler, sivil toplum örgütleri, ilgili bakanlıklar vb., katkıları;

Yerel yönetimler, sivil toplum örgütleri, ilgili bakanlıklar gibi kurumların; eğitim, danışmanlık, araştırma-yayın, bilimsel toplantı konferans/sempozyum/seminer, sosyal kültürel ve sportif faaliyetler başta olmak üzere birçok alanda kurumsal gelişmelere katkı sağlamaktadır. Ayrıca yerel yönetimler, sivil toplum örgütleri, ilgili bakanlıklar gibi kurumlar tarafından kurumumuza yeni proje fırsatları sunulmuştur.