2.3. Paydaş Katılımı

2.3.1. Paydaş Analizi

 Stratejik Planın başarıya ulaşmasının temel şartı, tüm evrelerinin iç ve dış paydaşlar tarafından şekillendirilerek katılımcılığın tam olarak sağlanmasıdır. Zira üst yönetim ve paydaşlar tarafından sahiplenilmeyen bir stratejik planın uygulama alanı bulması çok zordur. Bu kapsamda ilk olarak Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi paydaş listesi çıkarılmıştır. Bu çerçevede birlikte çalışılması gereken, izlenmesi gereken, çalışmalara dâhil edilmesi gereken ve bilgilendirilmesi gereken paydaşlar saptanmıştır.

Yapılan analizler doğrultusunda paydaşların görüş ve önerilerinin, öncelikleri ve niteliklerine göre Stratejik Plana yansıtılması sağlanmıştır. Bu çerçevede, ilk olarak stratejik plan hazırlıkları için düzenlenen çalıştaylarda tüm birimlerin temsil edilmesine dikkat edilmiştir. Çalıştaylara tüm paydaşların katılma olanağı olmadığından, yapılan iç ve dış paydaş anketleri ile daha geniş bir paydaş kitlesinin görüş ve önerilerinin plana yansıması sağlamaktadır.

2.3.2. Paydaş Katılımı

 Kurumda iç paydaşların görüş ve önerilerini almak üzere anket çalışmaları devam etmektedir. Öğrenci temsilcisi Üniversitenin bazı komisyonlarında öğrencileri temsilen bulunmaktadır. (Ör: Kalite Komisyonu) Akademik personel, idari personel, öğrenciler ve üniversite birimlerinin görüş ve önerileri ilgili komisyonlarca değerlendirilmektedir. Zaman zaman yapılan anketlerde hem öğrencilerin hem de personelin karar alma ve iyileştirme süreçlerine katlımı sağlanmaktadır. Ayrıca birimlerce yapılan toplantılarda personelin fikirleri değerlendirilerek üst yönetme taşınmaktadır.

Üniversitemiz karar ve uygulamaları başta EBYS sistemi, kurum internet sitesi, e-posta aracılıyla paylaşılmaktadır. Ayrıca sosyal medyada yer alan üniversitemizin hesapları da aktif olarak kullanılmaktadır.

2.3.3. İ.P. Bilgilendirme

 Kurumdaki kararlar ve uygulamalardan iç paydaşlar Kurumun web sayfasından bilgilendirilmektedir ve program içerisinde mail yoluyla bilgilendirme ve iletişim yapılmaktadır.

Birimdeki kararlar ve uygulamalar konusunda iç paydaşların bilgilendirilme yöntemi;

– İlanlar,

– Toplantılar ve yüzyüze görüşmeler,

– Sözlü ve yazılı duyurular,

– Web üzerinden duyurular,

– Multimedya araçları, kullanılır,

2.3.4. İ.P. Geri Bildirimi

 Kurumda iç paydaşların görüş ve önerilerini almak üzere web sayfamız üzerinden anket çalışmaları ve mezun takip sistemi oluşturma çalışmaları devam etmektedir.

Birimde iç paydaşların görüş ve önerilerini almak üzere düzenli olarak kullanılan geri bildirim mekanizmaları;

– Yüz yüze toplantılar ve çalıştaylar,

– Konulara bağlı geri bildirim (vizyon, güçlü yanlar, zayıf yanlar, vs.),

– web sayfası üzerinden anket çalışmaları ve mezun takip sistemi oluşturma çalışmaları devam etmektedir.

2.3.5. Dış Paydaş

 Dış paydaş olarak Üniversitenin ilgili olduğu kurum ya da kuruluşların, özel sektör ve mezun görüşleri alınarak eğitim-öğretimde iyileştirmeler yapılmaktadır.

Birim dış paydaşlarının karar alma ve iyileştirme süreçlerine katılımı (koşullar, ortamlar ve mekanizmalar);

– Anketler,

– Öğrenci Staj Değerlendirme Raporları

2.3.6. D.P. Bilgilendirme

 Kurumdaki kararlar ve uygulamalardan dış paydaşlar Kurumun web sayfasından ve mail yoluyla bilgilendirilmektedir.

Birimdeki kararlar ve uygulamalar konusunda dış paydaşların bilgilendirme yöntemi;

– Toplantılar ve yüzyüze görüşmeler,

– Sözlü ve yazılı duyurular,

– Web üzerinden duyurular,

– Kurumun web sayfasından ve mail yoluyla bilgilendirilme yapılmaktadır.

2.3.7. D.P. Geri Bildirim

 Kurumumuzda dış paydaşlarının karar alma ve iyileştirme süreçlerine katılımını ve katkıları yapılan anket çalışmaları ile sağlanmaktadır.

Birimdeki kararlar ve uygulamalar konusunda dış paydaşların bilgilendirme yöntemi;

– Toplantılar ve yüzyüze görüşmeler,

– Sözlü ve yazılı duyurular,

– Web üzerinden duyurular,

– Kurumun web sayfasından ve mail yoluyla bilgilendirilme yapılmaktadır.

2.3.8. D.P. Katılımı

 Kalite komisyonu gerekli hazırlıkları yaparak, Yükseköğretim Kalite Kurulu ile dış değerlendirici kurumlara her türlü desteği sağlayarak dış paydaşların katılımını sağlar.

Kalite komisyonu çalışmalarına dış paydaşların katılımını sağlama yöntemi;

– Davet

– Çalıştaylar

2.3.9. Mezunlar

 Kurumumuzda mezun takip sistemi oluşturma çalışmaları devam etmektedir.

Mezunlarla ilişkilerin yönetilmesi amacıyla geçerli olan yaklaşım, süreç ve sistemler ve elde edilen geri bildirimlerin tüm süreçlerde kullanılma yöntemleri;

– Kurumsal kariyer merkezi,

– Sosyal ağlar, Linkedin: https://www.linkedin.com/school/bilecik-seyhedebali-universitesi/

– Kurumumuzda mezun takip sistemi oluşturma çalışmaları devam etmektedir.

2.3.10. Öğrenci Katılımları

 Programımızda dış paydaşlardan öğrencilerin karar alma ve iyileştirme süreçlerine katılımını ve katkıları yapılan anket çalışmaları ve danışmanlık hizmetleri aracılığı ile sağlanmaktadır.

Kurumuzda öğrencilere yönelik akademik danışmanlık hizmetlerine ayrı bir önem verilmektedir. Karar alma süreçlerine öğrenci katılımını düzenleyen ortam, araç ve mekanizmalar;

– Öğrenci temsilciliği sistemi,  Anketler,  Danışmanlar,  Öneri sistemi,

2.3.11. Dış Katkılar

 Yerel yönetimler, sivil toplum örgütleri, ilgili bakanlıklar gibi kurumların; eğitim, danışmanlık, araştırma-yayın, bilimsel toplantı, konferans/sempozyum/seminer, sosyal kültürel ve sportif faaliyetler başta olmak üzere birçok alanda kurumsal gelişmelere katkı sağlamaktadır.

Yerel yönetimler, sivil toplum örgütleri, ilgili bakanlıklar ile Üniversitemiz arasında birçok iyi ilişkiler doğrultusunda protokol imzalanmıştır. Bu protokoller eğitim, kültür, sanat, sosyal ve bilimsel iş birliklerini içerir. TOBB Mühendislik Laboratuvarı binasını hibe etmiş ve bu alandaki çalışmalara destek vermiştir. Üniversitemizde yapılan bilim ve eğitim hizmet kalitesi bu iş birlikleriyle güçlenmiştir.