2.2. Kalite Komisyonlarının Görev, Sorumluluk ve Faaliyetleri

2.2.1. Periyodik Yönetim Süreçleri

Üniversitemizin Stratejik Plan ve Stratejik Amaçlarına doğrultusunda belirlenen “Stratejik Hedeflerin” iyileştirilmesi gereken yönlerine uygun olarak yürütülen faaliyetler hedeflerin iyileştirilmesi adına periyodik olarak gözden geçirilmektedir.

2.2.2. Gruplar

Kalite çalışmalarının daha sağlıklı yürütülmesi amacıyla Kalite Koordinatörlüğü kurulmuştur. Ayrıca her birimde birim kalite kurulları bulunmaktadır. Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi Kalite Güvencesi Yönergesi (https://kms.kaysis.gov.tr/Home/Goster/139028) ile Kalite Koordinatörlüğü kurulmuştur. Söz konusu koordinatörlük ile kalite yönetiminden sorumlu birimler ile kalite komisyonu arasındaki bilgi akışı ve koordinasyonu sağlanmaktadır.

2.2.3. İlişkiler

Kalite Komisyonu Üniversitemizin Kalite Güvence Yönergesinde yer alan “Rektör başkanlığında, Senato tarafından belirlenen aynı fakülte, enstitü, yüksekokul ve meslek yüksekokullarından birden fazla olmamak ve farklı bilim alanlarından olmak üzere seçilen birer üye, Genel Sekreter veya yardımcısı, Strateji Geliştirme Daire Başkanı ve Rektörün gerekli gördüğü birimlerden temsilciler ve akademik kalite danışmanları ile Öğrenci Temsilcisinden oluşur.” hükmü doğrultusunda oluşturulmaktadır. Bu çerçevede kalite yönetiminden sorumlu birimler ile Kalite Komisyonu bu yönerge kapsamında ilişkilendirilmektedir.

Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi Kalite Komisyonu Usul ve Esaslarının (http://kms.kaysis.gov.tr/Home/Goster/74747) 5. maddesi uyarınca oluşturulan komisyonda Üniversitemizin farklı birimlerinde, farklı bilim alanlarında görev alan öğretim elemanlarına yer verilerek kalite yönetim çalışmaları yapılmaktadır.

2.2.4. Temsil

Öncelikle öğrenci ve akademik personel portföyü göz önünde bulundurularak her iki gurup temsilci ve fertleriyle yapılan görüşme ve toplantılarla ihtiyaç ve önerilebilecek değerlerin tespiti gerçekleştirilerek program tasarımlarına yansıtılmaktadır. Dış paydaşlarımıza yönelik olarak yapılması planlanan dış paydaş anketleri, mezunlarımıza yönelik olarak oluşturulan mezun bilgi sistemi, Kurumsal internet sitemizde yer alan ve tüm paydaşlara açık olan öneri formu geri bildirim mekanizmaları arasında yer almaktadır.

Ayrıca birim kalite kurulları sayesinde birimlerde daha kapsamlı bir görüş alışverişi yapılma olanağı sağlanmıştır.

2.2.5. Değerlendirmeler

Üniversitemiz henüz kurumsal dış değerlendirme sürecine girmemiştir.

2.2.6. Kalite Kültürü

Program içinde kalite kültürünün yaygınlaşması ve benimsenmesi için iç paydaşların sürece katılımı, çalışanların kendilerini geliştirmeleri için fırsat verilmesi, çalışanların yetkilendirilmesi ve çalışan başarısının tanınması ve takdir edilmesi yönetim kademesinde bulunanlar tarafından sağlanmaktadır. Üniversitemizin eğitim öğretim ve araştırma faaliyetleri ile idari hizmetlerin iç ve dış kalite güvence sisteminin kurulması, kalite kültürünün oluşturulmasını, akreditasyon ve kalite geliştirme çalışmalarının yürütülmesini sağlamak amacıyla Kalite Koordinatörlüğü kurulmuştur.

Üniversitede kalite yönetim süreçlerinin uygulanmasında katılımcılığa, kaynakları etkin ve verimli kullanmaya, süreçleri iyileştirmeye dayalı kalite kültürünün geliştirilmesi ve yaygınlaşması sağlanmaktadır. Bu kapsamda Kalite Komisyonu Kalite Güvence Yönergesi doğrultusunda kurum içinde kalite kültürünün yaygınlaşması için çalışmalar yapmaktadır.

Elektronik Kamu Bilgi Yönetim Sistemi (KAYSİS) aracılığıyla Üniversitemizle ilgili tüm mevzuat tek bir çatı altında toplanmış olup formlar, iş akış süreçleri ve görev tanımları belirli şekillerde olacak biçimde düzenlenmiştir. Üniversitemizin bünyesinde Kalite Koordinatörlüğü birimi kurulmuş ve bütün bu çalışmalar, Üniversitemiz Kalite Koordinatörlüğünün İnternet sayfasında erişime açılmıştır. Üniversitemizde kalite kültürünün yaygınlaşması konusunda çalışmalara kalite güvencesi sistemi kapsamında devam edilmektedir.

2.2.7. Ortak Hedefler

Kurum şeffaf, paylaşımcı, katılımcı, gelişime ve değişime açık bir yönetim anlayışını benimsemiş olmasından dolayı Kurumdaki ve Programdaki liderler çalışanların kurumun amaçları ve hedefleri doğrultusundaki hedef birliğini gerçekleştirilen sözlü ve yazılı iletişim ile sağlayabilmektedir.

Stratejik Planımızda yer alan amaç ve hedefleri hem kurum bazında hem de birim bazında ortak hedef birliğinde gerçekleştirilmeye çalışılmaktadır. Her birimin yöneticileri belirlenen amaç ve hedeflere öncelik vermek suretiyle çalışmalarını sürdürmektedir. Uygulamada birimler arası farklı uygulamaları gidermek ve hedef birliğini ortaya koymak adına birim yöneticilerine hizmet içi eğitim düzenlenmektedir.

2.2.8. PUKO (eğitim-öğretim)

 Programımızda çalışan herkesin katılımıyla, eğitim-öğretim sürecinin sürekli olarak iyileştirilmesi ve geliştirilmesini sağlamak üzere kalite kontrol aracı olarak PUKÖ ‟Planla, Uygula, Kontrol et, Önlem al” döngüsü Stratejik Plan, performans hedefleri doğrultusunda belirlenen faaliyetler, performans göstergeleri ve risk analizleri aracılığıyla sağlanmaktadır.

2.2.9. PUKO (Ar-Ge)

Üniversitemizde, Araştırma-geliştirme süreçlerinde sürekli olarak iyileştirilmesi ve geliştirilmesini sağlamak üzere kalite kontrol aracı olarak PUKÖ ‟Planla, Uygula, Kontrol et, Önlem al” döngüsü Stratejik Plan, performans hedefleri doğrultusunda belirlenen faaliyetler, performans göstergeleri ve risk analizleri aracılığıyla sağlanmaktadır.

2.2.10. PUKO (Toplumsal)

Üniversitemizde, toplumsal katkı süreçlerinde sürekli olarak iyileştirilmesi ve geliştirilmesini sağlamak üzere kalite kontrol aracı olarak PUKÖ ‟Planla, Uygula, Kontrol et, Önlem al” döngüsü Stratejik Plan, performans hedefleri doğrultusunda belirlenen faaliyetler, performans göstergeleri ve risk analizleri aracılığıyla sağlanmaktadır.

2.2.11. PUKO (Yönetsel)

Üniversitemizde, Yönetsel/idari süreçlerde sürekli olarak iyileştirilmesi ve geliştirilmesini sağlamak üzere kalite kontrol aracı olarak PUKÖ ‟Planla, Uygula, Kontrol et, Önlem al” döngüsü Stratejik Plan, performans hedefleri doğrultusunda belirlenen faaliyetler, performans göstergeleri ve risk analizleri aracılığıyla sağlanmaktadır.