2.2.5. Değerlendirmeler

Eğitim ve Öğretim

Geliştirmeye Açık Yönler

Yükseköğretim Kalite Kurulu’nun 2018 Kurumsal Geri Bildirim Raporu’nun Eğitim Öğretim kısmında belirtilen Gelişmeye Açık Yönler Madde 7: Engellilerle ilgili “Mekanda Erişilebilirlik” bayraklarının alınmaya başlanmış olması kurumun güçlü bir yönü olmasına karşın gerekli hizmetlerin tüm yerleşkelerde henüz sağlanmamış olması;

  1. Kütüphane binası içindeki alanlar, kapılar fotoselli(yana kayar) ve malzemelerin engelli kullanıcılara uygun hale getirilmesi
  2. Engelli kullanıcılar için daha ferah geniş ve teknolojik donanımı tamamlanmış bir alan oluşturulması
  3. Gerekli donanım ve yazılım sistemleri; ses kayıt ve okuma kabini, ekran okuma programı(JAWS), doküman okuyucu(PEARL), ABBY Fine Reader, kulaklık, tarayıcı, klavye, ses kayıt cihazı, Braille (Kabartma) yazıcı, sesli kitaplar, eğitim videoları vb. temin edilmesi ve kullanıma sunulması
  4. Oluşturulacak olan engelli kullanıcı alanında, engelli kullanıcılarla iletişim kurabilme ve eğitim verebilme yeteneği, bilgi ve becerisi olan (işaret dili, kabartma yazı vb) mümkünse engelli bir personel istihdam edilmesi

Araştırma ve Geliştirme

Geliştirmeye Açık Yönler

Yükseköğretim Kalite Kurulu’nun 2018 Kurumsal Geri Bildirim Raporu’nun Araştırma ve Geliştirme kısmında belirtilen Gelişmeye Açık Yönler Madde 4:  Kütüphanenin fiziki imkanları olumlu değerlendirilmekle birlikte hem akademik kadro hem de öğrenciler tarafından kaynaklar ve özellikle veri tabanlarının yetersiz bulunması;

  1. Kütüphane kaynaklarının yeterli seviyeye ulaşması için kullanıcılardan (Akademik idari personel ve öğrenciler) talep gelmesi gerekmektedir.
  2. Mevcut veritabanları haricinde yeni veritabanlarının eklenmesi içinde hem mevcutların kullanım istatistiklerinin hem de talep edilen veritabanlarının deneme erişimi sürelerinde abonelik yapmaya değer bir kullanım görülmelidir. Talepler, kullanım ve fayda maliyet analizi yapılarak değerlendirilmektedir.
  3. Kütüphane kaynaklarını seçimi ve değerlendirilmesi sadece kütüphanecilerle yapılan bir iş ya da süreç değildir. Bu sürecin sağlıklı ilerleyebilmesi için, kullanıcılardan gelecek olan talep ve isteklere ihtiyaç vardır. Ancak ne yazık ki kullanıcıların, özellikle de akademik personelin, kütüphane koleksiyonunun gelişmesi konusunda talepleri ya çok yetersiz ya da yoktur.
  4. Kütüphanemizde bulunan ve henüz kataloglama ve sınıflama işlemleri yapılamayan kitapların işlemlerini yapacak yeterli teknik personel (kütüphaneci) bulunmamaktadır. Özellikle uzman kütüphaneci ya da kütüphaneci sayısının bir an evvel arttırılması gerekmektedir.
  5. Kaynakların yetersiz kalmasının sebebi, kullanıcılarımızın kütüphane koleksiyonunun gelişimine yönelik katkıda bulunmadaki isteksizliğidir. Bu konuda da yıl içinde tüm kullanıcı gruplarına eğitimler verilerek koleksiyon gelişimine dair ne tür katkılar yapabilecekleri konusunda istişareler yapılması planlanmaktadır.
  6. Kitap ve Dergi taleplerimiz mevcut otomasyon sistemi üzerinden yapılmakta olup, şu ana kadar bir yayın alım döneminde talepte bulunan kullanıcı oranımız %1’i geçmemiştir. Bu da kaynakların aslında yeterli olduğunu göstermektedir.
  7. Mevcut kütüphane bütçesi, uluslararası standartlara göre düşük kalmakta olup, bütçenin üniversite bütçesine paralel olarak arttırılmaması, yayın alımı ve veritabanı üyeliklerini olumsuz yönde etkilemektedir. Kütüphane bütçesinin, mevcut standartlara uygun hale getirecek şekilde yıldan yıla üniversite bütçesine paralel olarak arttırılması gerekmektedir.