1.2. Eğitim-Öğretim

Bölümümüz Türkçe ve örgün olarak Kimya Mühendisliği adı ile eğitim vermektedir. İsteğe bağlı olarak İngilizce hazırlık sınıfı vardır. Ayrıca bölümümüzde çift anadal ve yan dal uygulaması bulunmaktadır. Ayrıca 2018 yılı itibariyle Kimya Mühendisliği Ana Bilim Dalında lisansüstü eğitim de devam etmektedir.

1.2.1. Program Yeterlilikleri (Mezun Bilgi, Beceri ve Yetkinlikleri)

Programdan mezun olan öğrencilerin mühendislik bilgisi ve teknolojik uygulama alt yapısı sağlam, kimya mühendisliği problemlerini analiz edip çözebilen, proseslerin, proses ekipmanlarının geliştirilmesini, tasarlanmasını, üretilmesini ve bu proseslerin optimum işletmesini sağlayabilen, çevre bilinci ve sürdürülebilir kalkınma anlayışına sahip kimya mühendisleri olmaları hedeflenmektedir.

1.2.2. Programların Yeterlilikleri ve Ders Öğrenme Çıktıları

Program Yeterlilikleri (Çıktıları):

P.Ç.1 Bölüm mezunları matematik, fen bilimleri ile Kimya Mühendisliği konularında yeterli bilgi birikimine sahiptir; bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır.

P.Ç.2 Kimya Mühendisliği ve ilgili alanlarda karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve uygun analiz ve modelleme yöntemlerini kullanarak çözme becerisine ve yetkinliğine sahiptir.

P.Ç.3 Belirlenmiş bir hedef doğrultusunda karmaşık bir sistem, proses, ekipmanı, cihazı, makine parkını ve ürünü gerçekçi kısıtlamalar ve koşullar altında seçip, tasarlamak üzere modern tasarım yöntemlerini ve deneysel verileri kullanma becerisine ve uygulama yetkinliğine sahiptir.

P.Ç.4 Kimya Mühendisliği uygulamaları için gerekli olan cihaz ve yazılımları kullanma, bilişim ve iletişim teknolojilerinden etkin bir şekilde yararlanma becerisine ve yetkinliğine sahiptir.

P.Ç.5 Bireysel çalışma becerisi, disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışmasına yatkınlığı vardır.

P.Ç.6 Bilgiye ulaşabilmek için kitap, makale, internet, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisine ve yetkinliğine sahiptir.

P.Ç.7 Öğrenmenin yaşam boyu devam ettiğinin bilicini kazanmak ve alanındaki gelişmeleri izleyip uygulayarak mesleki bilgileri sürekli güncel tutma bilincine sahiptir.

P.Ç.8 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, bir yabancı dili kullanma yetkinliğine sahiptir

P.Ç.9 Proje yönetimi, risk yönetimi, iş güvenliği ve çevre konularındaki uygulamalar, ulusal ve uluslararası yasal düzenlemeler ile standartlar, mühendislik çözümleri ve hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa ve etik sorumluluk bilincine sahiptir.

P.Ç.10 Kimya Mühendisliği uygulamalarında sürdürülebilirliği sağlama becerisi, girişimcilik ve yenilikçilik bilincinin gelişmesi, bireysel, toplumsal, ekonomik, teknolojik gereksinimler için çevreyle uyumlu çözüm yaratabilme becerisine ve yetkinliğine sahiptir.

P.Ç.11 Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri hakkında bilgi, girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalığa sahiptir.

P.Ç.12 Deney tasarımı yapma, deney yapma, deney sonuçlarını istatistiksel yöntemler kullanarak analiz etme ve yorumlama becerisine ve yetkinliğine sahiptir.

P.Ç.13 Teknik resim becerisini tasarım ve uygulamada etkin olarak kullanarak iletişim kurar.

Bologna sürecini yürütmekte olan Üniversitemiz program yeterliliklerini TYYÇ uyumlu olacak şekilde tasarlamaktadır. TYYÇ esasları doğrultusunda, programların yeterlilikleriyle ders öğrenme çıktıları arasında ilişkilendirme yapılmaktadır. Bu maksatla her bölüm, her akademik yarıyıl sonrasında o dönem ders veren öğretim üyeleri/elemanları ile değerlendirme toplantısı yapmakta, program yeterlilikleriyle ders öğrenme çıktıları arasındaki ilişkilendirmeyi gözden geçirmektedir.

Öğrencilerin yurt içi ve/veya yurt dışındaki işyeri ortamlarında gerçekleştirebilecekleri uygulama ve stajların iş yükleri belirlenmekte (AKTS kredisi) ve programın toplam iş yüküne dâhil edilmektedir.

Derslerin çıktıları bilgi paketleri web sayfalarında kamuoyu ile paylaşılmakta ve iç/dış paydaşlar için oto kontrole sunulmaktadır. Ayrıca programlarda uygulanan yetkinlik ve yeterlik sınavları ile etkin ölçme değerlendirme sistemi ile güvence altına alınmaktadır.

TYYÇ esasları doğrultusunda, programların yeterlilikleriyle ders öğrenme çıktıları arasında ilişkilendirme yapılmaktadır. Bu maksatla her bölüm, o dönem ders veren öğretim üyeleri/elemanları ile değerlendirme toplantısı yapmakta, program yeterlilikleriyle ders öğrenme çıktıları arasındaki ilişkilendirmeyi gözden geçirmektedir. Ayrıca lisans eğitim öğretim yön. Uygulanan sınav sonuçlarına göre oluşan not ortalamaları değerlendirilir.

Program çıktılarına ulaşılamadığı durumlarda iyileştirme çalışmaları kapsamında; program çıktılarına ulaşılıp ulaşılmadığının izlenmesi amacıyla akademik toplantılar ve değerlendirmeler yapılmaktadır. Konuyla ilgili iyileştirme prosedürü üzerine çalışmalar devam etmektedir.