Zaman Yönetimi

Zaman Yönetimi Nedir?

“Zaman yönetimi”, belirli faaliyetler için ne kadar zaman harcadığınızı düzenleme ve planlama şeklinizi ifade eder.

Bir işi yapmaya başlamak yerine nasıl yapılacağını planlamaya zaman ayırmak mantıklı görülmeyebilir, ancak faydaları çok büyüktür. Doğru yönetilen zaman daha fazla üretkenlik ve verimlilik, daha iyi bir profesyonel itibar, daha az stres, kariyerde ilerleme için artan fırsatlar ve hedeflere ulaşmayı sağlayacaktır.

Zamanınızı etkili bir şekilde yönetememek ise cevapsız teslim tarihleri, verimsiz iş akışı, kötü çalışma kalitesi, kötü bir mesleki itibarı ve durgun bir kariyer ve daha yüksek stres seviyeleri olarak size dönecektir.

Zamanı iyi yönetmek için biraz zaman harcamanın şimdi ve kariyeriniz boyunca büyük faydaları olacaktır. Bunun için yaptığınız işlerde:

  1. Zaman denetimi oluşturun.

İlk önce gün boyunca neler için zaman harcadığınızı öğrenerek başlayın. Bir zaman yönetimi uygulaması (android telefon uygulaması ya da basit bir not defteri ile) alın ve bir hafta boyunca yaptığınız her şeyi listeleyin, takip edin.  Sonra harcadığınız zaman ile ilgili rapor oluşturun. Bu rapor size iyileştirebileceğiniz alanları bulmanızda yardım edecektir. Örneğin, verimsiz toplantılarda oturmak veya düşük öncelikli görevlere katılmak için çok fazla zaman harcayabilirsiniz.

  1. Toplantılardan önce, istediğiniz sonuçları belirleyin.

Toplantılara başlamadan önce açık bir amacınız olmalıdır. Kimsenin vaktini gereksiz yere meşgul etmeden toplantıyı bitirmek herkesin tekrar işe dönerek daha verimli çalışmasını sağlayacaktır.

  1. Görevlere zaman sınırı koyun.

Zaman denetiminize bir göz atın ve beklediğinizden daha uzun süren görevleri belirleyin. Bu öğeler için zaman kısıtlamaları ayarlayarak daha fazla odaklanabilir ve daha verimli çalışabilirsiniz.

  1. Haftanızı Pazar günü planlayın.

Haftalık bir planla işe başlamak önceliklere odaklanmanıza yardımcı olacaktır.

  1. Yapılacaklar listesi oluşturun.

Yapılacaklar listesi oluşturun ve yaptıklarınızı işaretleyin. Bazen, gün boyunca beklenmedik görevler ortaya çıkar. Günün sonunda ekstra memnuniyet için bunları yapılacaklar listesinin yanındaki ayrı bir listede not alın.

  1. Dikkat dağıtıcı unsurları engelleyin.

Odaklanmış görevler üzerinde çalışırken gerekirse oda kapınıza “rahatsız etmeyin” yazısını yazın. Cep telefonunu sessiz moda alın.

  1. İlham beklemeyin – şimdi yapın.

Bazı sanatçılar esinlenmek için ilham bekler, belirlenmiş bir görevi yapmak için ilham beklemeyin, işinizi yapın.

  1. Mükemmellik için fazla zaman harcamayın.

Küçük ayrıntılara takılmayın. Her şey mükemmel olmak zorunda değildir. Çok iyi ya da iyi olması da çoğunlukla yeterlidir.