1.2. Eğitim-Öğretim

Birimin eğitim-öğretim sürecinin değerlendirmesinin yapılması beklenmektedir. Eğitim-öğretim, birimin sürekli gelişim odağı ile hedeflerinin ve bu hedeflerin kimler tarafından gerçekleştirileceğinin belirlendiği, eğitim-öğretim faaliyetlerinin gerçekleştirildiği, hedeflerin nitelik ve nicelik olarak izlenerek değerlendirildiği ve ulaşılan sonuçların kontrol edilerek ihtiyaç duyulan iyileştirmelerin yapıldığı bir süreç olarak ele alınmalıdır. Aşağıda farklı başlıklar altında listelenen sorular, birimde eğitim-öğretim altyapısının yeterliliği, eğitim-öğretim stratejisinin ve hedeflerinin tutarlılığı, sürecinin ne kadar etkin şekilde yürütüldüğü ve performansına ilişkin değerlendirmenin yapılabilmesine olanak sağlamak üzere yol gösterici olması amacıyla verilmiştir.

  1. Program yeterlilikleri (mezun bilgi, beceri ve yetkinlikleri)

Program eğitim amaçları ve paydaş görüşleri doğrultusunda, Ulusal Yeterlilikler Çerçevesi (bakınız http://www.iibf.deu.edu.tr/bologna/) ile uyumlu biçimde Bölüm (program) mezunlarının ne tür yeterliliklere sahip olacağının belirlenmesi.

       2. Programların yeterlilikleri ve ders öğrenme çıktıları,

Öğrenme çıktıları, öğrenim sürecinin tamamlanmasının ardından, başarılı olmuş bir öğrencinin;

  • ne bileceğini,

  • ne anlayabileceğini

  • ne yapabileceğini ifade eden yetkinliklerdir.

Öğrenme çıktıları bir dersle ilgili olarak yazılır. Öğrenme çıktıları dersin sonunda öğrencilerin sergilemesi gereken özellikleri ifade eder. Planlı, düzenli öğrenme-öğretme yaşantıları yoluyla bireylere kazandırılması düşünülen bilgiler, yetenekler, beceriler, tutumlar, ilgiler ve alışkanlıkların ifadesidir.

  • Öğrenme çıktıları, öğrenme deneyiminden sonra öğrencinin yeni davranışlarının neler olacağını ortaya koyar.

  • Öğrenme çıktıları, öğrencinin öğrenme sürecini tamamladıktan sonra neleri bilmesi, anlaması ve /veya yapabilmesi gerektiğini açıklayan ifadelerdir.

  • Öğrenme çıktıları, öğrencilerin neleri başarmaları gerektiği ve bu başarıya nasıl ulaşacaklarını açıklamak için kullanılır.

  • Öğrenme çıktıları; öğretenin niyetinden daha çok öğrenenin başardıklarına odaklanmaktadır.