3.3.16. Alan Dışı Öğrenme

Öğrencilerin genel (alana özgü olmayan) program öğrenme çıktılarını kazanmaları için güvence altına alma yöntemi;

– 21. yüzyıl yetkinliklerinin program kazanımlarına yansıtılması,
– Öğrenci danışmanları, birim ve kurum yönetimi kararları.

 

İlgili ölçüte ait beklenen kanıtlar aşağıda listelenmektedir:

Birime Ait Belgeler
– Kurumun ilan edilmiş eğitim politikasında öğrenci merkezli eğitime yer vermiş olması
– Öğrenci başarısını ölçme ve değerlendirmede kullanılan tanımlı süreçler (yönetmelik, yönerge, süreç tanımı, rehber, kılavuz vb.)
– Öğrencinin devamsızlığı veya sınava girmeyi engelleyen haklı ve geçerli nedenlerin oluşması durumunu kapsayan açık düzenlemeler
– Mezuniyet koşullarına dair düzenlemeler
– Öğrenci danışmanlık sisteminde kullanılan tanımlı süreçler (yönetmelik, yönerge, süreç tanımı, rehber, kılavuz vb.)
– Uygulamalı eğitimlerde (staj, mesleki uygulama vb.) ve hareketlilik programlarında kullanılan tanımlı süreçler (yönetmelik, yönerge, süreç tanımı, rehber, kılavuz vb.)
– Öğrenme öğretme merkezi yapılanması
– Öğrenci şikâyetleri ile görüşleri alma mekanizmaları

İyileştirme Kanıtları
– Öğrenme ve öğretme merkezinde yürütülen uygulama örnekleri
– Öğrenci merkezli eğitim uygulamaları
– Öğrenci geri bildirimlerini içeren iş yükü anketleri
– Öğretim elemanlarının öğrenci merkezli eğitim konusundaki yetkinliği (öğrenme-öğretme ve ölçme değerlendirme yöntemleri)
– Eğiticilerin eğitimi program içeriğinde öğrenci merkezli öğrenme-öğretme yaklaşımına ilişkin uygulamalar
– Öğrenci iş yükü kredisinin mesleki uygulamalar, değişim programları, staj ve projeler gibi uygulamalarda kullanıldığını gösteren kanıtlar