ALES KURSU

AÇILMASI PLANLANAN PROGRAM

Akademik Lisansüstü Eğitim Sınavı (ALES) Kursu

 

TANIM

Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı (ALES), yükseköğretim kurumlarında öğretim görevlisi, okutman, araştırma görevlisi, uzman, çevirici ve eğitim öğretim planlamacısı kadrolarına yapılacak atamalarda, ülkemizde lisansüstü eğitime girişte, yurt dışına lisansüstü eğitim için gönderilecek adayların seçiminde ilgili kurumların kullanacakları puanları sağlayan bir sınav sistemidir.

Sınavda sayısal bölümde 40’ar sorudan oluşan iki test (sayısal-1 ve sayısal-2) ve sözel bölümde de yine 40’ar sorudan oluşan iki test (sözel-1 ve sözel-2) bulunmaktadır. Adaylar kullanmak istedikleri puan türünde yer alan testlerin katsayılarını dikkate alarak toplamda en az 120 soruya cevap vermelidirler.

Sınav ile ilgili güncel bilgiler www.osym.gov.tr adresinden takip edilebilir.

 

İÇERİK

Başlangıç:                  4 Şubat 2017, Cumartesi

Bitiş:                          30 Nisan 2017, Pazar

Eğitim süresi:           13 hafta – 90 saat

Program Cumartesi günleri gerçekleştirilecektir.

2 hafta Sayısal, 1 hafta Sözel olacak şekilde haftalık 6 saat üzerinden toplam 60 saat Sayısal, 30 saat Sözel eğitim verilecektir

 

KONTENJAN

Program en az 15 kişinin başvurması ile açılacaktır.

Son başvuru tarihi: 31 ocak 2017

 

PROGRAM YERİ

Program Cumhuriyet Cad. No:17 (Yurtiçi Kargo karşısı) Merkez/Bilecik adresinde bulunan Sürekli Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi dersliklerinde gerçekleştirilecektir.

 

ÜCRET

Peşin:                      500 TL (KDV Dahil)

Taksit:

1. Taksit                    250 TL (KDV Dahil) – 10 Şubat 2017’ye kadar

2. Taksit                    250 TL (KDV Dahil) – 24 Mart 2017’ye kadar

Hesap Adı:               Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi Döner Sermaye İşletme Müdürlüğü

Banka/Şube Adı:     Ziraat Bankası / Bilecik Şubesi    

IBAN:                       TR09 0001 0001 1854 5583 9150 01

 

İŞLEM SIRASI

  1. Sürekli Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi (BİLSEM) web sitesinde (http://w3.bilecik.edu.tr/bilsem/) yer alan Ön Kayıt Formu’nun doldurularak başvuru süresi içerisinde bilsem@bilecik.edu.tr adresine gönderilmesi veya BİLSEM’e teslim edilmesi.
  2. İlan edilen kontenjan dâhilinde programın açılıp/açılmayacağı hakkında BİLSEM web sitesi üzerinden Ön Kayıt başvuru süresi sonunda yapılacak duyuruların takip edilmesi.
  3. BİLSEM web sitesinde programın açılacağına dair duyuru yapıldıktan sonra BİLSEM web sitesinde yer alan Kesin Kayıt Formu’nun doldurulması ve ödeme işlemlerinin belirtilen bilgiler doğrultusunda gerçekleştirilmesi.
  4. Kesin Kayıt Formu, T.C. Kimlik No, Ad-Soyad ve kurs bilgilerinin yer aldığı makbuz ile Kesin Kayıt Formu’nda belirtilen diğer istenen belgelerin BİLSEM’e teslim edilmesi.

 

NOT:

  1. Ödeme gerçekleştirilirken açıklama bölümünde BİLSEM, T.C. Kimlik No, Ad-Soyad, Taksit sayısı ve Kurs bilgilerinin belirtilmesi gerekmektedir.
  2. Kurs ücreti ödemesi yapıldıktan sonra söz konusu ücretin iadesi mümkün değildir. Belirtilen son ödeme tarihlerine kadar kurs ücretini ödemeyenler kurstan faydalanamayacaklardır.
  3. BİLSEM tarafından herhangi bir eğitim materyali (kitap vb.) temin edilmeyecektir.